loading...
shishebarghi
shishebarghi بازدید : 29 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

 

آینه کاری جورچین

در خصوص پیشینه آینه اختلافات فراوانی وجود دارد و نظرات گوناگونی در این حیطه مطرح می‌شوند برخی معتقدند که آینه جورچین ریشه در تاریخ ایران باستان و در زمان ساسانیان دارد.

از دیر باز آب و آینه در فرهنگ اهورایی ایران زمین جایگاهی ویژه داشتند. به همین دلیل است که این دو نماد روشنایی و نماد پاکی اهورایی در فرهنگ اصیل ایرانی می‌باشد و بر سر سفره هفت سین در آغازین روزهای عید نوروز از این دوم به عنوان عناصر کلیدی استفاده می‌شود و جالب است که بدانید سبک آینه کاری جورچینبرای نخستین بار توسط هنرمندان کشورمان ابداع شد و خوشبختانه این سنت گرانبها امروزه به عنوان یک سنت زیبا و کهن در منازل اکثریت قریب به اتفاق ایرانی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همه چی در مورد آینه کاری جورچین:

  • آینه جورچین چیست؟
  • مزایای آینه کاری جورچین
  • تنوع رنگ‌های آینه کاری جورچین
  • آینه کاری جورچین در چه مکانهایی انجام می‌شود؟
  • انواع آینه جورچین
  • نکاتی که پیش از نصب آینه جورچین بایستی حتماً به آنها توجه شود
  • طریقه اجرا و پیاده سازی آینه جورچین
  • جمع بندی و نتیجه گیری

 

آینه جورچین چیست؟

فروش آینه جورچین  مدتی است که در بازار دکوراسیون نقش جدیدی را ایفا می‌کند و سبک آیینه‌کاری جورچین به نوعی جای خود را در معماری منازل باز کرده است این آینه‌ها در صورت‌ها و اشکال گوناگون در بازار وجود دارند که بیشتر بر پایه اشکال هندسی شکل گرفته‌اند و می‌توان این آینه‌ها را در اشکال هندسی گوناگون و متنوع سفارش داد و اقدام به اجرا و پیاده سازی بر روی دیوارهای منازل نمود تا هم ظاهری زیبا و مدرن در منازل به وجود آید و هم سبب تنوع محیطی در فضای درون خانه شود و هم احساس لوکس بودن و مدرن بودن را با خود به همراه داشته باشد باشد این آینه‌ها با بهره گیری از به روزترین دستگاه‌های سیان سی مدرن و ابزار تراش ساخته و پرداخته و آماده می‌شوند و این نوع آینه‌ها را می‌توان در هر شکلی که مدنظر بود طراحی و آماده نمود و همینطور می‌توان در هر طرح و اندازه‌ای که دیوار مد نظر ما قرار داشت آن را پیاده سازی نمود و هیچ محدودیتی در پیاده سازی آن از حیث ابعاد و اندازه وجود ندارد.

مزایای آینه کاری جورچین

تولید کننده آینه جورچینو آینه کاری جورچین می‌تواند مزایای متعددی را با خود برای فضایی که قرار است این آینه در آن اجرا شود به همراه دارد. این آینه به شخص کمک می‌کند که خود را بهتر ببیند و یکی از دلایل اصلی استفاده از این آیین‌ها نیز بهتر دیده شدن می‌باشد و همچنین نقاط قوت و ضعف چهره خود را به درستی بشناسد نقاط ضعف چهره خود را بکاهد و بر نقاط قوت خود بیافزاید. همچنین این آینه به شناخت هر چه بیشتر شخص از خودش کمک می‌کند چرا که توصیه می‌شود افزاد هر زوه جلوی آینه جورچین یا آینه پازلی با خود صحبت کنند تا هم توان شناختی آنها تقویت شود و هم سبب اعتماد به نفس در او گردد و این امر می‌تواند از فرد مورد یک فرد متفاوت را به وجود بیاورد. نصب آینه پازلی و آینه کاری جورچین در هر مکانی که مد نظر شما باشد می‌تواند زیبایی را برای آن مکان به ارمغان بیاورد.

 

تنوع رنگ‌های آینه کاری جورچین

آینه کاری جورچین به دلیل اینکه در مکانهای مختلف نصب می‌شود و برای اقشار گوناگون با سلایق گوناگون ارائه می‌شود در رنگهای مختلف به بازار عرضه می‌شود و جایگزینی مناسب برای انواع کاغذهای دیواری محسوب می‌شود. لوکس بودن خصیصه اصلی آینه کاری جورچین و آینه‌های پازلی محسوب می‌شود و این ویژگی منحصر به فرد سبب می‌شود که هم زیبایی و هم بزرگ بودن فضا و باز شدن فضا را با خود به همراه داشته باشد.

این آینه‌ها در رنگ‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشند

  1. سفید
  2. برنز
  3. مسی
  4. طلایی
  5. بنفش
  6. دودی
  7. مشکی

 

آینه کاری جورچین در چه مکانهایی انجام می‌شود؟

از آینه پازلی در مکان هیی گوناگونی استفاده می‌شود و از مکانهایی که این آینه بیشترین پیاده سازی در آن انجام می‌شود می‌توان به مکان‌های زیر اشاره نمود:

منازل

فروشگاه‌ها

دفاتر اداری

انواع آینه جورچین

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد آینه پازلی تولید کننده آینه جورچین بسته به نیاز مشتری در طرح‌ها و اندازه‌های گوناگونی و با اشکال مختلفی به بازار عرضه می‌شود و مشتری می‌تواند بر اساس نیاز خود و بر اساس فضایی که قرار است آینه را در آن پیاده سازی نماید اقدام به خرید و سفارش آینه مورد نظر خود نماید و همینطور در صورتی که آیینه مورد نظر او در بازار آینه موجود نباشد می‌تواند اقدام به سفارش آینه مورد نظر خود از مراکز برش آینه شود و این مراکز سفارش مشتری را با توجه به خطای مختلفی که وجود دارد اجرا و پیاده سازی می‌کنند و با دستگاه‌های مختلف برش داده و پرداخت می‌کنند و مشتری به راحتی می‌تواند سفارش مورد نظر خود را دریافت نماید و در محل مورد نظر اجرا کند.

آینه‌های پازلی لوزی

آینه‌های پازلی خشتی

آینه‌های پازلی مستطیل

آینه‌های پازلی حصیری

آینه‌های پازلی مربع

آینه‌های پازلی آکاردئونی

آینه‌های پازلی لوزی

آینه‌های پازلی نامنظم

آینه‌های پازلی نیزه‌ای

آینه‌های پازلی آجری

نکاتی که پیش از نصب آینه جورچین بایستی حتماً به آنها توجه شود

سعی کنید زیر کار حتماً صاف و مسطح باشد

زیر کار حتماً باید فاقد هرگونه آلودگی باشد

زیر کاری که قرار است آن روی آن پیاده سازی شود حتماً بایستی تراز باشد

معمولاًاً زیر کاری آینه را با بهره گیری از مصالح موجود همچنین با استفاده از کناف یا سنگ و سرامیک اجرا می‌کند که سطحی زیباتر در خروجی نهایی برای آنها به ارمغان بیاورد.

طریقه اجرا و پیاده سازی آینه جورچین

قبل از اینکه اقدام به اجرا و پیاده سازی آینه جورچین نمایید باید توجه کنید که این آینه‌ها باید در وضعیتی مناسب و استاندارد برش و تراش داده شده باشند این مسئله از آنجایی که اهمیت می‌باشد که اگر آینه‌ها به شیوه نامناسبی برش خورده باشند و در امتداد هم برش نخورده باشند فرآیند نصب بسیار طولانی و زمان‌بر خواهد بود و همچنین نتیجه مطلوبی در پایان کار به ارمغان نخواهد آورد و زیبایی مورد نظر مشتری اجرا نمی‌شود پس حتماً توجه نمایید که آینه‌ها باید روی دیوار قرار گیرند و برش مطلوبی نیاز دارند.

مرحله پس از برش مرحله‌ای است که بایست آینه پازلی روی دیوار پیاده سازی شود و در این مرح له معمولاً با استفاده از انواع چسب‌ها نظیر چسب آکواریوم اقدام به پیاده سازی و  آینه کاری جورچین روی دیوارها می‌شود.

 

توجه نمایید که نصب حتماً بایست از یک گوشه دیوار آغاز شود و در پشت هر قطع آینه پازلی بایستی چهار نقطه چسب ریخته شود که این البته به اندازه آینه شما و بزرگی و کوچکی آن بستگی دارد. همچنین نصیب شدن آینه‌ها کنار یکدیگر روی دیوار توجه کنید و باید هیچ درزی در بین قطعات وجود نداشته باشد.

 جمع بندی و نتیجه گیری

جمع بندی و نتیجه گیری در این مقاله پیرامون آینه جورچین و آینه کاری جورچین با یکدیگر گفتگو کردیم انواع آینه‌ها انواع رنگهای آیین‌ها نوع پیاده سازی و مزایای استفاده از آن را با یکدیگر بررسی نمودیم و باید توجه نمایید که اجرای آینه جورچین نیازمند دقت و حوصله فراوان می‌باشد و با توجه به حساسیت این نوع آینه باید توجه نمود که گوشه‌ها و اضلاع آن در اثر ضربه هرچند ضعیف ممکن است لب پر شوند پس برای اجرای آینه سعی کنید دقت لازم را به عمل آورید.

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 155
  • بازدید ماه : 275
  • بازدید سال : 1,762
  • بازدید کلی : 9,265