loading...
shishebarghi
shishebarghi بازدید : 20 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

ضدحریق پایه سیمانی

پوشش ضدحریق پایه سیمانی  , یک لایه برای حفاظت از فولاد و بتن در برابر آتش و سوختگی است. پوشش ضد حریق مقاوم به آتش می‌توانند برای محیط‌های داخلی و خارجی بر روی سطوح فولادی و بتن مورد استفاده قرار گیرند تا از رسیدن حرارت به سطح ماده توسط آتش جلوگیری کنند. گرمای آتش اگر به سازه فولادی یا بتن برسد, مقاومت سازه را کاهش داده و در نتیجه آن را می‌شکند. ساختمان‌هایی که در اثر آتش‌سوزی از هم می‌پاشند, اگر از مواد آتش‌نشانی استفاده می‌کردند, احتمالاً ً برای آن‌ها اتفاق نمی‌افتاد. تأمین آب در محیط‌های با محدودیت مانند بیمارستان‌ها می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. بعد از کاربرد, پوشش کپسول آتش‌نشانی منبسط و ضخیم می‌شود به طوری که آتش کم‌ترین تأثیر را روی سطح زیر آن دارد. هم چنین به خاطر پایه آبی کپسول آتش‌نشانی, گاز خطرناک را در طول آتش منتشر نمی‌کند و موجب خفگی نمی‌شود. این مقره‌ها را می‌توان بر روی سطوح چوب علاوه بر بتن و فولاد بکار برده شود. اجزای اصلی و شش کپسول آتش‌نشانی ارزان‌قیمت شامل ماسه, پرلیت, ورمیکولیت و گچ بودند. استفاده از گچ در این محصول, هزینه‌های صرف‌شده در آن نسبت به محصولات دیگر را کاهش می‌دهد. همچنین محصولات

بتن رنگی، پایه گچ وزن کمتری به سازه اضافه کرده و بار کمتری را بر روی ساختمان تحمیل می‌کنند.

نکات ضد حریق پایه سیمانی:

  • عملکرد ضد حریق پایه سیمانی 
  • ضد حریق پایه سیمانی برای حفاظت از فولاد و بتن رنگی در برابر آتش 
  • مزایای ضد حریق پایه سیمانی 
  • کاربرد ضد حریق پایه سیمانی 
  • مشخصات فنی ضد حریق پایه سیمانی 
  • پوشش اطفا حریق ساختمان و اجرای آن بر ساختار فولاد 
  • مزایای استفاده از مواد معدنی پایه معدنی چیست؟ 

عملکرد ضد حریق پایه سیمانی

عملکرد آن در زمان حوادث و آتش‌سوزی بسیار عالی است. این ملات را می‌توان هر جایی که می‌خواهیم استفاده کرد. همچنین, ملات به گونه‌ای می‌باشد که کیفیت آن در طول زمان کاهش می‌یابد. همچنین ضخیم‌تر از دیگر محصولات سیمان است.روکش اپوکسی

 

از ساختمان‌های مسکونی, مراکز آموزشی, دانشگاه‌ها, دانشگاه‌ها, بیمارستان‌ها, بیمارستان‌ها, بیمارستان‌ها, نیروگاه‌ها, مراکز صنعتی و کارخانه‌ها, انبارها, سالن‌های سینما و مراکز فرهنگی و تفریحی, پمپ‌بنزین‌ها, و به طور کلی در همه جاهایی که آتش‌سوزی رخ می‌دهد. آتش و آتش سوزی وجود دارد, از ضد حریق پایه سیمانی و ضد حریق پایه رنگیاستفاده شود.

رنگ کپسول آتش‌نشانی خاکستری است. چگالی آنها از 4 / ۰ گرم بر سانتی متر مکعب است. ضریب انتقال حرارت آن است. این فولاد استحکام فشاری mpa ۵۵ - ۳دارد و باید به ازای هر متر مکعب به ضخامت ۴ / ۱ سانتی متر به ضخامت ۲ متر مربع مصرف شود.

سطحی که در آن کپسول آتش‌نشانی باید اعمال شود باید خشک و عاری از روغن یا روغن باشد. همچنین هیچ گردی در سطح وجود ندارد. اگر کیفیت سطح زیر کفپوش اپوکسی و سطح کار مناسب نباشد, قبل از پیاده‌سازی باید مشاوره شود. طراحی و پیاده‌سازی دستگاه‌های اطفا حریق باید توسط تیمی از متخصصان انجام شود.

ضد حریق پایه سیمانی برای حفاظت از فولاد و بتون در برابر آتش

مواد مورد استفاده در این تحقیق عبارتند از: ورمی کولیت, دولومیت, پرلیت و مصالحی چون ماسه انبساط سبک, آهک, پرلیت و مواد دیگر. از آن می‌توان برای محیط‌های بسته و خارج از فولاد و بتن ریزی با ماله پروانه استفاده کرد, بنابراین از رسیدن حرارت به سطح ماده با آتش جلوگیری می‌کند. ویژگی‌های آب پایه این نوع هاون می‌تواند کمک زیادی در محیط‌هایی با محدودیت‌های خاص (مانند بیمارستان‌ها) داشته باشد. بعد از مجریان اپوکسی و اعمال ملات, ملات گسترش می‌یابد و ضخامت آن تا حدی افزایش می‌یابد که آتش کم‌ترین اثر را روی زیر سطحی دارد. علاوه بر این, به خاطر پایه آبی کپسول آتش‌نشانی, شرکت در طول آتش گاز خطرناک منتشر نمی‌کند. این نوع عایق می‌تواند علاوه بر سطح بتون و فولاد چوب به کار رود.

مزایای ضد حریق پایه سیمانی

  1. مقاومت فشاری بالا
  2. عملکرد فوق‌العاده
  3. قابل اجار در همه نقاط سازه
  4. عملکرد بالای ۱۰ سال
  5. بدون از داست دادن کیفیت در طی زمان

کاربرد ضد حریق پایه سیمانی

  1. ساختمان مسکونی
  2. مراکز آموزشی
  3. پالایشگاه نفت و گاز
  4. نیروگاه‌های پتروشیمی
  5. مراکز صنعتی
  6. انبارها و سیلوها
  7. کارخانجات
  8. نیروگاه‌های برق
  9. بیمارستان
  10. سالن‌های سینما
  11. مراکز تفریحی و ورزشی
  12. سکوهای دریایی و نفتی
  13. ایستگاه‌های پمپ بنزین

14.  بتن ریزی کف با ماله پروانه

 

به طور کلی کلیه نقاطی که احتمال آتش سوزی در آن‌ها وجود دارد می‌توان از پوشش ضد حریق یا ملات ضد حریق استفاده نمود. که قیمت کفپوش اپوکسی متفاوت می باشد.

 

 

مشخصات فنی ضد حریق پایه سیمانی

رنگ

خاکستری

چگالی

۰.۹ تا ۰.۹۵ کیلوگر بر سانتیمتر مکعب

ضریب انتقال حرارت

۰.۲۹ وات بر متر بر درجه سانتیگراد

مقاومت فشاری

۱۰.۶ مگا پاسکال

میزان مصرف

۹.۵ کیلوگرم بر متر مربع برای ضخامت ۱ سانتیمتر

مدت نگهداری

۱۵ماه

شرایط نگهداری

بازه دمایی ۴ تا ۴۵ درجه سانتیگردا

 

پوشش اطفا حریق ساختمان و اجرای بتن با ماله پروانه آن بر ساختار فولاد

ضد حریق پایه سیمانی در ساختار فولاد, بسته به مقدار مقاومت به آتش در نظر گرفته‌شده کف سازی با ماله پروانه  برای ساختمان, به تخلیه ساکنان و همچنین زمان مورد نیاز برای تخلیه کمک می‌کند. عملیات نجات توسط بخش آتش‌نشانی تأمین می‌شود. اهمیت آتش‌نشانی روی ساختار فولاد در حین حادثه تلخ گذشته نشان‌دهنده اهمیت این امر است, هر چند که متاسفانه هنوز در زمان ساخته نشده است.

ضد حریق پایه سیمانی در سازه‌های فولادی دارای دو نوع سنگ گچ یا سیمان براساس ورمیکولیت یا پرلیت هستند که در ادامه به بررسی اجرای بتن سخت و حفاظت آتش از ساختمان و پیاده‌سازی آن بر روی ساختار فولادی می‌پردازیم.

روش کار: ابتدا سطح عنصر فلزی برای عاری بودن از هرگونه آلودگی و مواد ساختمانی شسته شده و سپس آغازگر برای ضد حریق پایه سیمانی پس از خشک شدن اسپری می‌شود. شبکه دور آلمان پیچیده شده و با جوش دادن میلگرد, شبکه به عنصر ثابت می‌شود. این شبکه‌بندی به ایجاد پیوند مکانیکی بهتر بین مواد ضد آتش و سطح عنصر کمک می‌کند و مانع ترک‌خوردگی و ریزش می‌شود.

دستگاه‌های اطفا آتش پایه غیر آلی (ضد حریق پایه سیمانی،ضد حریق پایه رنگی)پس از مخلوط شدن با آب با درصد اختلاط مشخص و در زمان مشخصی در دستگاه مخلوط‌کن, آماده پاشش هستند. لازم به ذکر است که در طول فصل سرد, دمای محیط باید حداقل باشد تا از دخالت در آماده‌سازی و فرآیند پاشش دستگاه‌های اطفا حریق جلوگیری شود.بتن ریزی با ماله پروانه

استفاده از آتش‌نشانی پایه معدنی: پس از آنکه سطح عنصر با پرایمینگ و پرایمینگ ویژه و کفسازی صنعتی با ماله پروانه آماده می‌شود, زمان آن خواهد بود که مواد معدنی ضد آتش را در ملات به کار برد. بسته به ارتفاع سازه و استفاده از آن, بسته به ارتفاع سازه فرق می‌کند.

 

 

 

shishebarghi بازدید : 25 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

ضد حریق پایه رنگی

ضد حریق پایه رنگی, با فن‌آوری پیشرفته, نوعی بازدارنده آتش است که به سازه‌های فولادی اعمال می‌شود و از داغ شدن فلز در هنگام شلیک, جلوگیری می‌کند. اسپری ضد آتش با اسپری رنگ بدون هوا, با فشار بر روی سطوح و در چند لایه با ضخامت حدود ۲۵۰ - میکرون برای رسیدن به ضخامت مورد نیاز - به طور کلی بین دو و نیم - میلیمتر جیوه اسپری می‌شود. ضد حریق بتن رنگیدر سایر مواد ضد آتش, فضای تزیینی و اشغال اندک آن است, در حالی که عیب آن قیمت نسبتاً ً بالا آن است. در حال حاضر تنها یک نوع رنگ قابل ارتقا مورد تأیید وزارت آتش‌نشانی در ایران وجود دارد.

برای کسب اطلاعات از اپوکسی با ما همراه باشید.

رنگ منبسط شونده ضد حریق22

انواع مختلف ضد حریق پایه رنگی23

مزیت ضد حریق پایه رنگی23

جمع بندی و نتیجه گیری24

 

رنگ منبسط شونده ضد حریق

این ضد حریق پایه رنگیقابل انبساط عمدتاً ً آلی بوده و ضخامت چند میکرون را دارد. بر خلاف ضخامت اولیه کم در صورت گسترش آتش‌سوزی و تشکیل یک لایه متخلخل با ضخامت بسیار بیشتر از ضخامت اولیه, ضد حریق پایه رنگی, ضدحریق پایه سیمانی قابل انبساط از سطح زیرین آن‌ها در برابر آتش محافظت می‌کند. برای به تأخیر انداختن اشتعال سطح محافظت‌شده یا جلوگیری از پیشروی سطح شعله از سطح شعله استفاده می‌شود.

 برای این منظور, یک جرم جامد متخلخل قابل انبساط, مورد نیاز است. این امر ایجاب می‌کند که در مرحله اول یک ماده شیمیایی سوزانده شود تا جامد باقی بماند. ماده جامد باقی مانده, رنگ قابل انبساط است. برای این منظور, حداقل سه ماده دیگر باید وجود داشته باشند, یکی دارای پوشش ضد حریقمحتوای کربن بالا و دیگری دارای یک عامل اسیدی که می‌تواند با مواد اولیه در دمای مناسب واکنش نشان دهد و واکنش به تشکیل کربن را به جای احتراق هدایت کند. ماده سوم ماده تولید گاز برای ایجاد یک ساختار اسفنجی در باقیمانده جامد در دمای مناسب با آزاد کردن بخار و گاز است.

 این یک عمل رنگ اطفا حریق است. رنگ خاموش شده همانطور که ذکر شد, دارای روکش اپوکسی وترکیباتی است که مواد شیمیایی متفاوتی هستند و این ترکیبات باید به گونه‌ای انتخاب شوند که بتوانند عملکرد حفاظتی مطلوب را نشان دهند. معمولاً ً چهار ترکیب مختلف برای گسترش رنگ آتش به کار می‌روند, مانند: تولید کربن در طی آتش‌سوزی, عامل دی هیدراته کننده, عامل اسفنجی و یا تولید گاز و رزین که به رنگ متصل می‌شود. این رنگ ضد آتش تا ۴ / ۱ میلی متر در ضخامت است و می‌تواند از سازه‌های فولادی یا بتن تا ۲۴ ساعت محافظت کند.

هنگام مواجهه با آتش‌سوزی ناشی از یک سری واکنش‌های شیمیایی, کپسول آتش‌نشانی قابل انبساط, گازهای خنک‌کننده را آزاد می‌کند, حجم را افزایش می‌دهد و آتش را خنثی می‌کند, در حالی که کپسول آتش‌نشانی گسترش‌یافته, یک لایه عایق ضد حریق پایه رنگی برای عایق‌بندی ایجاد می‌کند. ضخامت کفپوش اپوکسی تا ۴ برابر مقدار اولیه رنگ است. به جای گسترش رنگ آتش, از فوم متورم حاوی میلیون‌ها سلول مقاوم به آتش استفاده می‌کند. این فوم ضد آتش که از رنگ آتش به عنوان عایق ساخته می‌شود, شعله یا تماس آتش با سطح را به تأخیر می‌اندازد و به عنوان مانع برای جلوگیری از حرارت دهی سریع و احتراق سطح پایین عمل می‌کند. عایق تشدیدی که در حال حاضر فوم عایق شده‌است, از رسیدن حرارت به سطح پایین برای دو ساعت جلوگیری می‌کند و انتشار شعله را به تأخیر می‌اندازد. در واقع, ترکیبات موجود در این کپسول آتش‌نشانی قابل انبساط می‌توانند زمان سوختن چند ثانیه را به چند ساعت تبدیل کنند که فرصتی برای نجات کارگران در زمان بحران حریق است. پوشش‌های رنگ مقاوم به آتش عمدتاً ً برای حفاظت از ساختار فلزی و سطوح داخلی ساختمان برای شرایط خاص استفاده می‌شوند.مجریان اپوکسی

 

رنگ‌های مناسب ضد حریق پایه رنگی شامل پودر و رنگ‌های آبی و رنگ‌های مختلف رنگی است که ترکیبات دیگری از این رنگ‌ها را با مقاومت آب و هوا فراهم می‌کنند. دقت در بسته‌های رنگی کیفیت آن‌ها را تضمین می‌کند. مشورت با یک خرده‌فروش رنگ و توزیع‌کننده به شما کمک خواهد کرد که برند مناسب و شماره رنگ خود را انتخاب کنید.

قیمت کفپوش اپوکسی با توجه به اعوامل مختلف ، متقاوت می باشد.

انواع مختلف ضد حریق پایه رنگی

انواع مختلف رنگ‌های ضد آتش که بر روی چوب و انواع مختلف رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل اسپری‌های، محافظ و رنگ‌های ضد آتش هستند. اگرچه استفاده از یکی از این رنگ‌ها زیاد است، اما همه آن‌ها براساس همان تکنولوژی مورد استفاده برای اجرای بتن با ماله پروانه  محافظت از ساختمان و ترموکوپل ساختمان از آتش استفاده می‌شوند. هنگام مواجهه با بالاترین دما، آن‌ها شروع به تشکیل لایه‌های فوم مانند برای خفه کردن جرثقیل می‌کنند. این رنگ‌ها مشابه محصولات صنعتی خودتان هستند. این رنگ‌ها را می‌توان به صورت داخلی و خارجی استفاده کرد. این رنگ‌ها از پخش فوم با تشکیل فوم جلوگیری می‌کنند. رنگ‌های معمولاً به سه گروه تقسیم می‌شوند: A، B و C.

محافظان ضد حریق بتن رنگیحامیان برای سیستم‌های صنعتی منحصر به فرد هستند. این محافظان در طول پردازش چوب بر روی سطح پوشش داده می‌شوند. این حامیان گازهای مدوله کننده را منتشر می‌کنند. سیستم‌های حفاظت از آتش دارای درجه بالایی از حفاظت و دوام هستند.کف سازی با ماله پروانه

 

 

مزیت ضد حریق پایه رنگی

 در مقابل سایر پوشش‌های ضد آتش, اجرای بتن سختگسترش رنگ ضد آتش مزایای زیادی نسبت به سایر پوشش‌های ضد آتش دارد.

فضای اشغال‌شده توسط رنگ آتش, می‌تواند بر روی تمامی سطوح با هر زاویه و شکستگی, به طور متوسط از میکرون به میکرون, اعمال شود. در نتیجه, رنگ کپسول آتش‌نشانی فضا را اشغال نمی‌کند, آراستگی کار را حفظ می‌کند و سازه را در مقابل آتش به عنوان یک پوشش کپسول آتش‌نشانی محافظت می‌کند, اما پوشش‌های کپسول آتش‌نشانی معمولاً ً در چند سانتیمتر ضخامت و در سازه‌های فولادی اعمال می‌شوند. لازم است این کار را به این صورت انجام دهیم که فضای بیشتری نسبت به رنگ‌های روشن آتش می‌گیرد.

سرعت و سهولت اجرای پوشش محافظ ضد حریق قابل انبساط, پس از مرحله آماده‌سازی سطح, به راحتی و به‌سرعت با ابزارهای مختلف اجرا می‌شود.

ضد حریق پایه رنگی که قابل انبساط هستند نسبت به ضد حریق پایه رنگی مبتنی بر مواد معدنی بسیار پایین‌تر هستند و ضد حریق پایه رنگی مبتنی بر مواد معدنی در برخی موارد برای محاسبه بار مرده طراحی شده‌اند.بتن ریزی با ماله پروانه

سهولت تعمیر قطعات پوسته محافظ حریق صدمه‌دیده به راحتی توسط رنگ کپسول آتش‌نشانی توسعه‌یافته‌ترمیم می‌شود.

ایمنی و سلامتی پوشش‌های رنگ اطفا حریق, ایمن بوده و هنگام مواجهه با حریق گازهای سمی منتشر نمی‌کنند.

هر چند پوشش‌های غیر آلی و کفسازی صنعتی با ماله پروانهمقاوم به آتش بسیار به‌صرفه هستند, اما به دلیل سرعت گردش سریع‌تر, اشغال فضای کم‌تر, سطح صاف‌تر و عدم نیاز به هزینه مجدد برای صاف و هموار کردن سطح و مصرف پایین, استفاده از ضد حریق پایه رنگی. آتش گسترش‌یافته می‌تواند مقرون‌به‌صرفه بوده و در برخی موارد مقرون‌به‌صرفه باشد.

جمع بندی و نتیجه گیری

با توجه به اهمیت سازه‌های فضاکار در سازه‌های بتنی با سازه‌های فضاکار که در آن‌ها ایمنی و سلامتی اهمیت بسزایی دارند, پس از آماده‌سازی سطحی, یک آغازگر مناسب به سطح سازه فولادی اعمال می‌شود و سپس پوشش ضد آتش مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوشش کپسول آتش‌نشانی قابل انبساط به راحتی در یک زمان بسیار کوتاه با ابزارهای مختلف مانند دستگاه‌های مختلف و رنگ کپسول آتش‌نشانی قابل انبساط به همه سطوح اعمال می‌شود. ضخامت اعمال‌شده براساس نوع و شکل سازه, ضخامت ورق,بتن ریزی کف با ماله پروانه وشرایط محیطی استفاده, قابلیت اطفا حریق و عوامل دیگر تعریف می‌شود. هرگاه قسمت‌هایی از سطح سازه که با گسترش پوشش رنگ مقاوم به آتش قرار می‌گیرند, باید تعمیر شوند, سطح آن بخش از رنگ مقاوم به آتش می‌تواند به راحتی تعمیر شود. سطح نهایی رنگ ضد حریق یک سطح صاف است و نیازی به تسطیح پس از اتمام عملیات پوشش ضد حریق قابل انبساط ندارد.

 

 

 

shishebarghi بازدید : 29 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

روکش اپوکسی

در سال ۱۹۳۴ یکی از نخستین جرقه‌های جالبی در صنعت روکش به وجود آمد در این سال اندیشمند آلمانی پل کلاک موفق شد با اقدام به سنتز رزین اپوکسیاختراع جدیدی را به نام خود ثبت کند اما این اختراع از چه جهت حائز اهمیت بود. این اختراع از آن جا اهمیت بود که در سال ۱۹۳۸ کمپانی سیکو این اختراع را به نام خود ثبت کرد و تولید کننده عمده در این صنعت شد. اما صنعت روکش اپوکسی که امروزه از آن را با کفپوش اپوکسیمی‌شناسیم به سال ۱۹۳۸ ثبت اختراع شد و به شکل کاربردی آن در سال ۱۹۴۶ از ترکیب دو ماده بیسفنول آ و کلروهیدرین ثبت اختراع شد.

البته بعدها توسط یک کمپانی بزرگ شد خریداری شد و این کمپانی که در حیطه مواد شیمیایی نیز فعالیت می‌کند بعداً به کمپانی هگزیون پیوست اما نکته بارز و حائز اهمیت این است که امروزه نوع پوشش یا روکش اپوکسی که از نام می‌بریم و مورد استفاده مجریان اپوکسیقرار می‌دهیم شکل تغییر یافته و بهبود یافته‌های ابتدایی است که بیش از گونه‌های ضعیف‌تر از آن استفاده می‌شد و امروزه به حد کمال خود رسیده است.

نکات قیمت کفپوش اپوکسی:

  • مزایای روکش‌های اپوکسی 
  • روکش اپوکسی و سطح بتن
  • سطح آسفالت و روکش اپوکسی
  • پوشش‌های فلزی و روکش اپوکسی
  • چرا روکش اپوکسی برای بسیاری از مکان مناسب می‌باشد؟
  • جمع بندی ونتیجه گیری

مزایای روکش‌های اپوکسی

 با توجه به اینکه روکش اپوکسیدر رقابت با بسیاری از پوشش ضد حریق دیگر قرار دارد و مزایای خاص خود را دارد که سبب شده است که بیشتر توسط مصرف کنندگان از آن استفاده شود این پوشش‌ها نسبت به سایر پوشش‌های کف که مورد استفاده قرار می‌گیرد توسط مصرف کنندگان ارجحیت بیشتری دارد.

کمتر پوششی را می‌توان پیدا کرد که بتواند به صورت سطوح مختلف را مورد محافظت قرار دهد. ویژگی‌ها و خصایا و امکاناتی که این پوشش در اختیار ما قرار می‌دهد این است که سبب می‌شود که محدودیت‌های تعیین شده و موجود در بسیاری از سطوح با استفاده درست از این پوشش رفع می‌گردد. اهم سطوحی که توسط روکش آپوکسی محافظت می‌شوند عبارتند از:

1. سطوح بتن

2. سطوح آسفالت

3. سطوح فلزی

 روکش اپوکسی و سطح بتن

 همانگونه که پیش از این نیز اشاره شد سطوح بتن ضدحریق پایه سیمانیشرایطشان به شکلی است که دارای آسیب‌پذیری‌های زیادی نمی‌باشند اما با توجه به اینکه بتن در معرض هوای آزاد قرار می‌گیرد و به علت این که دارای خاصیت قلیایی ذاتی مخصوص به خود می‌باشد و با توجه به ناخالصی فلزی که ممکن است در سطح بتن وجود داشته باشد سبب می‌شود که سختی و شکنندگی بتن مورد چالش قرار گیرد اما هنگامی که از اپوکسی در بتن استفاده ‌شود جلوی هرگونه شکستگی و نامفهوم بودن را می‌گیرد.

 سطح آسفالت و روکش آپوکسی

 باید توجه کرد که پوشش‌های ضد حریق پایه رنگیکه قیری هستند و یا با آسفالت ساخته می‌شود نسبت به سایر پوشش‌ها مقاومت اندک‌تری دارند و هنگامی کار تعداد زیادی روی آنها انجام می‌شود و به علاوه در شرایط گرم کشور که گرمای هوا بسیار زیاد می‌باشد این پوشش را نرم می‌نماید و روی سطوح زیرین حرکت کرده و جمع می‌شود و به نوعی یک سطح موج دار را به وجود می‌آورند.

این موضوع در بسیاری از مناطق که هم گرما در آن وجود دارد هم تردد را بسیار زیاد است مانند چهار راه‌های خیابان‌ها یا قسمتهای سراشیبی کاملاً مشهود است و این عامل سبب ترک بردن آسفالت‌ها می‌شود در بسیاری از موارد از روکش آپوکسی در این سطوح استفاده می‌شود.

 پوشش‌های فلزی و روکش آپوکسی

مشکلات موجود در سطوح فلزی وبتن رنگی عدم توجه به آن سبب شده است که ناهماهنگی‌های زیادی در اجزای مختلف این سطوح به وجود آید و عدم رعایت چارچوب‌های و مطالب ارائه شده توسط گروه‌های پژوهشی در این مورد ثبت شده است که با عدم توجه به این پوششها این پوشش تحت تأثیر قرار می‌گیرد چرا که خاصیت اصلی که در فلز وجود دارد این است که سبب می‌شود به نوعی در آن خورندگی که ناشی از عوامل گوناگون است ایجاد گردد که در آن محیط بر آن چیره می‌یابد و با توجه به اینکه آجرهایی که ضد مواد شیمیایی هستند بسیار گران تمام می‌شود و نصب و اجرای بتن با ماله پروانه  آنها نیز بسیار هزینه بر است, اگر از روکش‌های اپوکسی که به درستی فرموله فرمول شده‌اند به طور صحیح در روکش فلزات استفاده شود بدون شک و بی گمان تمام معایب فلزات به طور کامل پوشش داده می‌شود و فلز دیگر در مقابل هیچ ضربه‌ای آسیب پذیر نخواهد بود.

چرا روکش اپوکسی برای بسیاری از مکان مناسب می‌باشد؟

 در پاسخ به اینکه چرا روکش اپوکسی و اجرای بتن سخت برای بسیاری از سطوح مناسب باشد باید به این نکته توجه کرد که این روکش انتخاب مناسبی برای محیط‌هایی که دارای سایزهای بسیار بالایی در آن وجود دارد. که در سطح محیط وجود دارد ناشی از عوامل بسیاری از عوامل طبیعی گرد و غبار باد نور آفتاب و بسیاری از عوامل دیگر سبب ایجاد سایش پوسیدگی و فرسودگی و از بین رفتن و سطوح مختلف می‌شود. استفاده از این نوع روکش صنعتی به عنوان روکش نهایی سبب می‌شود که وقتی در مسیر ترافیک و رفت و آمد های زیادی همه وجود داشته باشد هیچگونه اثری از فرسودگی در مسیر وجود نخواهد داشت.کف سازی با ماله پروانه

 

 جمع بندی ونتیجه گیری

 با توجه به موارد بالا که اشاره شد توصیه می‌شود حتماً از قابلیت‌های ویژه پوشش آپوکسی یا روکش اپوکسی در محیط خود استفاده نمایید و در خصوص چرایی استفاده از این پوشش که در بالا به آنها اشاره شد باید به این نکته توجه کرد که این روکش برای بسیاری از عناصر محیطی به عنوان ایمن ساز محسوب می‌شود که هم سبب افزایش عمر نقاط مختلف می‌شود و هم با توجه به نوع و ساختار آن و با توجه به فرمولاسیون ویژه آن سبب می‌شود که انتخاب مناسب برای محیط‌هایی باشد که بسیار سایه پذیر می‌باشند. این پوشش داره مقاومت مکانیکی و شیمیایی بسیار بالایی می‌باشد و همین طور بسیار انعطاف پذیر باشد و در برابر انواع مایعات می‌تواند مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهد. و همینطور سطح نهایی براق و صیقلی داده شده آن بسیار مورد توجه افراد مختلف قرار می‌گیرد.بتن ریزی با ماله پروانه

و علاوه بر کفسازی صنعتی با ماله پروانهبراق بودن و صیقلی بودن ضد لغزش نیز می‌باشد و همین طور با توجه به قیمت مناسب آن بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و با توجه به فرمولاسیون پایه آب آن از هر نظر سالم می‌باشد و همینطور با توجه به نوع فرمولاسیون ویژه آن یکپارچه و در سطح تمام شده یکنواخت می‌باشد و همینطور عدم نیاز به انواع پرایمر و مقاومت سایشی عالی در برابر هرگونه ضربه شده است.بتن ریزی کف با ماله پروانه

 

 

shishebarghi بازدید : 20 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

پوشش ضد حریق

ضرورت حفاظت از ساختمان‌ها و سازه‌ها یا سازه‌های فولادی مقاوم به آتش به عنوان مهم‌ترین حفاظت بدون عامل باید مورد توجه طراحان و طرح ریزان قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های حفاظت ساختاری در زمینه مهندسی آتش استفاده از سازه‌های فولادی می‌باشد. در این روش, اغلب ستون‌ها و تیرهای اصلی سازه با یک پوشش ضدحریق پایه سیمانی پوشش داده می‌شوند تا از قاب‌های ساختمانی در برابر آتش‌سوزی محافظت کنند. دیوارها, سقف‌ها و کف‌ها مصالح غیر فعال هستند که در موارد خاص و کاربردها عایق هستند. فولادهای ساختاری یک نقطه حرارتی خمش در حدود ۹۰ درجه سلسیوس دارند و نیمی از مقاومت خود را در دمای ۹۰ درجه سانتیگراد (پوشش ضد آتش) از دست می‌دهند. در این حالت مجموعه ما آسیب‌پذیر است و نیازمند استفاده از روکش ضد حریق پایه رنگی محافظ آتش است. با توجه به دستورالعمل‌های ایزو و ۴۷۶bs, ساختار فولاد ضد آتش کم‌تر از ۱۰ دقیقه پس از آتش می‌رسد که نقطه خمش فلز است و با توجه به اشارات بالا, بیش از ۸۰% مقاومت آن را از دست می‌دهد. بسیاری از پروژه‌ها مانند نیروگاه برق نیازمند جلوگیری از خطر آتش‌سوزی هستند و در معرض آتش‌سوزی بالایی هستند تا سازه‌ها, به خصوص سازه‌های فولادی, مقاومت بیشتری به آتش بالقوه پوشش‌های محافظ آتش داشته باشند

.برای اطلاعات از اپوکسی  خواهشا کلیک فرمایید.

تأثیر شکل پروفیل فولاد بر روی تعیین ضخامت پوشش ضد حریق

معیارهای پذیرش برای ضخامت سازه‌های فولادی مقاوم به آتش (پوشش ضد حریق)

توصیه‌های عملی برای حفاظت از آتش ساختار فولاد

جمع بندی و نتیجه گیری

تأثیر شکل پروفیل فولاد بر روی تعیین ضخامت پوشش ضد حریق

سطح مقطع فولاد در معرض خطر، عاملی به نام بخش فاکتور در کل مقطع عرضی را تشکیل می‌دهد. هر چه این ضریب بالاتر باشد، پوشش ضد حریقدر ساختار فولاد افزایش می‌یابد. در نتیجه، ناحیه سطحی بیشتر در معرض آتش یا ضخیم‌تر کردن فلز قرار می‌گیرد، در این حالت ضخامت روکش نسوز افزایش می‌یابد و بیشتر در نظر گرفته می‌شود.

برای محاسبه ضخامت پوشش محافظت از حریق سازه‌های فولادی در یک ساختمان، یک نقشه ساختاری برای به دست آوردن کم‌ترین اطلاعات زیر لازم است.

ضخامت و نوع میله‌های فولادی عرشه و اندازه میله‌های فولادی عرشه و مقطع عرضی ستون مورد نیاز برای مقاومت به آتش (تا چند ساعت برای روکش اپوکسی) همه موارد بالا کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پوشش ضد حریق و روکش اپوکسی

 مقاوم در برابر آتش دارای ارزش خوبی است، که از نظر اقتصادی و زمانی بسیار مفید است.

 

معیارهای پذیرش برای ضخامت سازه‌های فولادی مقاوم به آتش (پوشش ضد حریق)

 مطابق با مقررات موجود و معیارهای ارائه‌شده برای سازه‌های مقاوم به آتش, ضخامت پوشش‌های مقاوم به آتش در سازه‌های فولادی مقاوم به آتش باید زمانی پذیرفته شود که ضخامت متوسط کار کم‌تر از ضخامت طراحی اثر باشد.

کفپوش اپوکسی که قادر به پوشاندن پوشش‌های مقاوم به آتش در سازه‌های فولادی هستند

بسته به شرایط کاری, مجریان اپوکسی وپوشش می‌تواند با مواد دیگر برای محافظت یا زیبایی پوشش داده شود. از جمله:

1. عمل‌آوری برای جلوگیری از خوردگی رنگدانه‌ها به منظور جلوگیری از نفوذ مواد شیمیایی که ممکن است اثرات زیان آوری بر روی بس‌تر مقاوم یا مقاوم به آتش داشته باشند.

2. برای جلوگیری از نفوذ آب, به ویژه زمانی که زنگ روی روکش فلزی فلز وجود دارد.

3. مواد و مصالح مختلفی برای حفاظت از قاب فولادی استفاده می‌شوند. برای یک قرن به عنوان روکش فلزی ضد آتش استفاده شده‌است.

4. برای عایق کردن و عایق نمودن ساختار فولاد در برابر حرارت, از مواد مقاوم در برابر آتش‌سوزی استفاده می‌شود.

مخلوط فیبر کانی شامل فیبر, قیر و آب است. پوشش ضد حریق با مخلوط کردن خشک اسپری می‌شوند. بنابراین هنگامی که روی فولاد پاشیده می‌شود آب به ماده اضافه می‌شود. پوشش فیبری مواد معدنی دارای وزن سبک است. آن غیرقابل اشتعال است و رسانایی حرارتی پایینی دارد و عموماً ً یک چارچوب فلزی خوب برای پوشش ضد حریق است.قیمت کفپوش اپوکسی

لایه‌ی سیمانی شامل مخلوطی از قیر و ورمیکولیت, پرلیت و یا پلی استر است. اجرای بتن با ماله پروانه  مواد سیمانی که به سه دسته کم, متوسط و زیاد تقسیم می‌شوند, اما مواد با چگالی کم متداول‌تر هستند و معمولاً ً یک چسب گچ دارند. مواد با چگالی بالا معمولاً ً از چسب سیمان پرتلند استفاده می‌کنند.

فیبر مواد معدنی معمولاً ً ارزان‌تر از سیمانی است, اما به آسانی به فولاد پایبند نیست و گسترش نمی‌یابد. فیبر غیرآلی و دانسیته پایین سیمان برای مناطق مرطوب مناسب نیستند و برای مناطق بدون محافظ  کف سازی با ماله پروانهمناسب نیستند که در آن‌ها دستگاه‌های خاموش‌کننده آتش می‌توانند حذف شوند.

تأمین پوشش ضد حریق سازه‌های فولادی برای تأمین مقاومت حریق ضروری در یک ساختمان, دو نکته زیر را در طراحی و پیاده‌سازی یک ساختمان در نظر بگیرید:

مواد اطفا حریق ارزان‌قیمت مناسب باید برای خاموش‌کردن حریق سازه فولادی مورد استفاده قرار گیرند. تأمین آتش سازه‌های فولادی به ارتفاع ساختمان, استفاده از آن و نوع فضاها بستگی دارد. به عنوان مثال, مواد استخراجی از راه‌های خروج و پله‌ها سازه فولادی باید یک نوع ایمن باشد, اما سختی برای مواد ضد زنگ سخت است. مواد خطرناک (مانند فوم‌های پلاستیکی) نباید به عنوان پوشش روی سازه‌های فولادی بدون پوشش محافظ مورد استفاده قرار گیرند.اجرای بتن سخت

با توجه به قوانین و متناسب با ارتفاع و استفاده از ساختمان (فضاها), پوشش ضد حریق اجزای سازه‌ای و دستگاه‌های جداکننده باید مطابق با مقررات و متناسب با ارتفاع و استفاده از ساختمان بتن رنگیتأمین شود. به طور معمول, اجزای ساختاری ساختمان نیاز به پوشش ضد حریق دو یا چند ساعت دارند (اگرچه ممکن است بسته به حالت کم‌تر یا بیشتر باشد).

براساس توضیحات فوق, سازه‌های فولادی باید برای حفاظت از سازه‌های فولادی از آتش مورد استفاده قرار گیرند. برای سال‌ها پوشش فولادی با استفاده از مصالح سنگین مانند آجر و بتن برای ایجاد پوشش‌های اسکلت فلزی مورد استفاده قرار گرفته‌است, اما در دهه‌های اخیر پوشش‌های سبک و پوشش ضد حریق برای پوشش‌های اسکلت فولادی متداول شده‌اند. استفاده از پوشش‌های سبک می‌تواند به کاهش ساختار, افزایش سرعت اجرا و در نهایت کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز کمک کند.بتن ریزی با ماله پروانه

 

توصیه‌های عملی برای حفاظت از آتش ساختار فولاد

 چسبندگی و چسبندگی لایه ضد حریق به سطح زیرلایه با افزایش دما، ضخامت مورد نیاز سازه‌های فولادی را برای جلوگیری از رسیدن دمای سازه از رسیدن به دمای بحرانی که در آن شکست می‌خورد فراهم می‌کند.

از جزییاتی استفاده نکنید که چارچوب حفاظت از آتش فولاد ضد حریق را تضعیف می‌کند. به عنوان مثال, اغلب روکش‌های فلزی و پوشش‌های آتش ساز نمی‌توانند به طور مستقیم نوردهی‌های سنگین را تحمل کنند و به جزییات مناسب نیاز داشته باشند, یا برای مثال, کاربرد مستقیم رنگ روی ضد آتشها در عمل آن را بی‌اثر می‌کند. پوشش‌های مقاومت در برابر آتش شامل انواع مختلفی هستند. ضخامت پوشش حفاظت آتش از سازه‌های فولادی به عوامل مختلفی چون نوع روکش, مقدار مقاومت آتش مورد نیاز و نوع پوشش بستگی دارد. این معمولاً ً با ضخامت ۱ تا ۲ میلی متر انجام می‌شود. حفاظت از آتش سازه‌های فولادی می‌تواند با تماس و یا غشا باشد. در روش تماس, پوشش ضد حریق سازه‌های فولادی به طور مستقیم بر روی سطح پاشیده می‌شود. برای مثال برای ستون فولادی, یک ماده مقاوم در برابر آتش به ستون اعمال می‌شود و به شکل پروفیل است (توجه به چسبندگی مؤثر مورد نیاز است).کفسازی صنعتی با ماله پروانه

 

جمع بندی و نتیجه گیری

به طور کلی, از نظر مکانیزم عمل, سه نوع اصلی از پوشش‌های مقاوم در برابر آتش وجود دارد که می‌تواند به نام: عایق, جذب انرژی, و پودری مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از مواد متداول در حقیقت در ترکیبی از مکانیزم‌های دو نوع اول و دوم عمل می‌کنند و حاوی مقادیر هر دو گروه از مواد جاذب و جاذب انرژی هستند. بالاترین مصرف مواد عایق با خواص حرارتی عالی با مواد معدنی و توده‌های گسترده مانند پرلیت و ورمیکولیت مرتبط است. این مواد می‌توانند چسب سیمان یا گچی داشته باشند. همچنین نیاز به مقادیر مختلف مواد و افزودنی‌های دیگر وجود دارد, در غیر این صورت عملکرد و اجرای پوشش‌های محافظ حریق در سازه‌های فولادی به درستی اجرا نمی‌شود.بتن ریزی کف با ماله پروانه

 

 

 

shishebarghi بازدید : 33 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

بتن رنگی

شاید شما هم گذرتان به پیاده روهایی افتاده باشد که به تنهایی با رنگ‌های مختلف از قبیل آبی و قرمز استفاده شده باشد و با خود پرسیده باشید که مگر می‌شود که بتواند رنگ‌های مختلف در بتن وجود داشته باشد اما باید بدانید که بتن چند سالی است که در بسیاری از کشورهای جهان در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. در این نوشتار قصد ما این است که پیرامون بتن‌های رنگی اطلاعات جالبی را با شما مطرح کنیم تا بدانید که اصولاً بتن رنگیچیست چه کاربردهایی دارد کجا اجرا می‌شود و اصولاً بتن رنگ آمیزی شده چیست؟ پس برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات از اپوکسی  کلیک فرمایید.

بتن رنگی چیست چه کاربردهایی دارد:

  • بتن رنگی  چیست؟
  • بتن رنگی  کجا استفاده می‌شود؟
  • هرچیزی که باید در مورد بتن رنگی  بدانید
  • کاربردهای بتن رنگی
  • جمع بندی و نتیجه گیری

 

 بتن رنگی چیست؟

اصولاً پیش از اینکه بخواهیم بفهمیم بتن رنگی چیست باید بدانیم بتن چیس؟ بتن یکی از مصالحی است که امروزه بیشترین استفاده از آن در ساختمان‌ها, بناها, و فعالیت‌هایی نظیر: اجرای بتن سخت در ساختن متروها پلها سدها فرودگاه‌ها بناهای مسکونی و اداری و غیره از آن به مقدار فراوان و زیادی استفاده می‌شود.

با توجه به اینکه در سالیان اخیر تکنولوژی , کف سازی با ماله پروانهبه طرز شایانی پیشرفت‌های چشمگیر مواجه شده است نحوه استفاده از بتن نیز و همچنین توسعه آن با پیشرفت‌های قابل ملاحظه مواجه شده است به نحوی که در حال حاضر انواع بتن با مصالح  گوناگون تولید می‌گردد و در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته انواع مختلف بتن با خواص منحصر به فرد خود را دارد و هر گونه ضدحریق پایه سیمانی آن برای یک نوع کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد از گونه‌هایی که بحث اصلی ما در این مقاله اشاره به آن دارد بتن رنگی می‌باشد و قصد داریم در اینجا پیرامون آن بحث کنیم و ویژگیهای آن را با یکدیگر بررسی نماییم.

بتن رنگی کجا استفاده می‌شود؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم و مصارف گوناگونی برای بتن وجود دارد اما بتن رنگی معمولاً به خاطر جلب توجه و زیبایی منحصر به فردی که از خود ارائه می‌دهد در کف پوش‌ها ارائه می‌شود کفپوش اپوکسی که توسط این نوع بتن سخت و بتن صنعتی ساخته می‌شوند از دو لایه تشکیل شده است که به صورت همزمان هر دو لایه روی زمین اجرا می‌شود. بتن معمولی کنونی از نوع ساختمانی می‌باشد که بعد از این که روی آن انجام شد روی آن با بتن های رنگی کاور می‌شود به عنوان پوشش ضد حریقاستفاده می‌شود و علاوه بر اینکه مقاومت بالایی را برای بتن ایجاد می‌کند به تنوع ظاهری زیبا نیز برای بتن کمک می‌کند تا بتوانند رضایت سلایق گوناگون را به همراه داشته باشند.

اگر شما هم نیاز به استفاده از بتن های رنگی  , اجرای بتن با ماله پروانهداشتید باید توجه کنیم که کفپوش  به دو صورت در بازار وجود دارد کفپوش بتن رنگی ساده و بتن‌های رنگی صنعتی

بتن رنگی ساده از ترکیب رنگ شن و ماسه و آب و سیمان سفید ساخته می‌شود که ضد حریق پایه رنگی می باشد. البته مواردی که به تنهای رنگی صنعتی استفاده می‌شود, سنگدانه هایی می‌باشد که در بتن‌های صنعتی استفاده می‌شوند و چند ده برابر نسبت به به تنهای رنگی معمولی دارای مقاومت بیشتری هستند و به عبارتی این بتن از بتن ضد سایش و سخت تشکیل شده است.

هرچیزی که باید در مورد بتن رنگی بدانید

همانطور که در بالا اشاره کردیم این بتن ریزی با ماله پروانهاز ترکیب مواد مختلفی بر رنگ ساخته می‌شود که نوع رنگ در رنگ نهایی بتن تاثیرگذار است مثلاً آگه مواد اولیه با رنگ قرمز مخلوط شود به تنهایی قرمز می‌شود و الی آخر این بتن همان طور که اشاره شد سطح مقاومت بسیار بالایی را در برابر سایش ایجاد می‌کند که بیشتر برای مکان‌هایی که آماده شده فراوانی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین طور وسایل سنگین از روی آن جابجا می‌شوند.

مثلاً فرض که از یک پیاده روی عبور می‌کند که سطح آن با بتن قرمزبا روکش اپوکسی پوشانده شده است یا خیابان چهار راهی که از بتن‌های رنگی در استفاده شده است, که منظره‌ای زیبا با آن فضا می‌بخشد همین که به دلیل مقاومت فراوانی که دارد در مقابل هر نوع سایش و ضربه به مقاومت می‌کند.

 کاربردهای بتن رنگی

همان گونه که در بالا اشاره شد که این بتن بیشتر به عنوان کفپوش اپوکسیمورد استفاده قرار می‌گیرد. کف سازی یکی از مهمترین معضلات است که در فرایندهای شهری مشاهده می‌شود و بسیاری از مدیران شهری در خصوص نحوه و نوع کف سازی محیط همیشه با چالش‌هایی مواجه هستند چرا که حجم ترافیک خودرو پیاده و دوچرخه‌ها و حجم ترافیک محلی که از یک مسیر عبور می‌کند ممکن است با انواع کف سازی و هماهنگی نداشته باشد.قیمت کفپوش اپوکسی

فقط در کشور ما بیشتر کفسازی صنعتی با ماله پروانهبا آسفالت صورت می‌گیرد که شاید شما هم با این مسئله مواجه شده و در بسیاری از خیابانها ترک‌های فراوانی وجود دارد که این ترک‌ها در سیستم موجود اختلال ایجاد می‌کنند. و متاسفانه این اختلالها به صرف هزینه فراوان و وافری برای نگهداری و قابل استفاده بودن این کف‌ها می‌انجامد. از آنجا که هزینه در کنار زمان دو عنصر مهم و تأثیر گذار در فرایندهای شهری محسوب می‌شوند استفاده از بتن رنگی هم از منظر زیبایی در محیط شهری شد و اینکه هزینه نهایی بتن ریزی کف با ماله پروانهمدیریت شهری را کاهش می‌دهد این بتن فقط در مدیریت شهری استفاده می‌شود و افراد می‌توانند آن را در کارگاهها و کارخانه‌ها و مراکز به خود نیز مورد استفاده قرار دهند.

باید توجه کرد که چارچوب اصلی این نوع بتن از مواد بسیار سخت معدنی نظیر اکسید آلومینیوم و سیلیس با دانه بندی منظم همراه و مواد سیمانی و پراکنده تشکیل شده است.

 

 


shishebarghi بازدید : 25 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

اجرای بتن سخت

بتن سخت ملاتی معمولاً از بتن سخت صنعتی تشکیل است. بتن رنگی سخت صنعتی نیز از سیمان سنگدانه های معدنی و پلیمر و سایر مواد ساخته شده است. روش‌های گوناگون و مختلفی برای اجرای بتن سخت وجود دارد و معمولاً دو روش عمده برای پاشیدن بتن سخت بر روی سطوح وجود دارد که روش اول روش خشکه پاشی می‌باشد و روش دوم روش ملاتی می‌باشد. در سال دور سیستمی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد سیستم ملاتی بود و این سیستم بسیار در نزد کارفرمایان رایج بود و به همین دلیل در میان کارفرمایان بتن سخت به شکل ملاتی شناخته شده می‌شد. باید توجه کرد که میزان استفاده از بتن سخت در این نوع روش در این روش سیستم ملاتی ممکن است ۳ تا ۵ برابر نیز افزایش یابد که از نظر اقتصادی به هیچ عنوان بهره وری مناسبی را به همراه ندارد. اپوکسی

مواردی را که باید برای اجرای بتن سخت ملاتی بدانیم.

مقاومت اجرای بتن سخت

بتن سخت کجا استفاده می‌شود؟

شیوه اجرای بتن سخت  ضد سایش و فرسودگی

جمع بندی و نتیجه گیری

مواردی را که باید برای اجرای بتن سخت ملاتی بدانیم.

متاسفانه در میان اغلب سازندگان و انبوه سازان و کارفرمایان چیزی که مورد توجه قرار گرفته است این است که سیستم ملاتی بسیار مقاوم‌تر از سیستم خشکه پاشی و پوشش ضد حریق است به همین دلیل بیشتر از این سیستم استفاده می‌شود.

 اما باید به این نکته اشاره نماییم که تفاوت نهایی هر دو سیستم در دوره مقاومت سایشی بسیار بالای آنها می‌باشد همچنین پیشنهاد می‌شود جهت مقاوم سازی و افزایش سطح کیفی کار عیار آرماتوربندی و استفاده از افزودنی‌های بتن و سیستم خشک پاشی باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

 نکته جالب این است که ضخامت بتن سخت در فرایند اجرای بتن سختدر سیستم ملاتی حدوداً ًبین 1 تا 2 سانتی متر می‌باشد که متناسب با نوع کاربری و همینطور کارفرمای که پروژه را اجرا می‌کند اندازه آن نیز قابل تغییر می‌باشد. البته به دلیل اینکه این سیستم یک سیستم یکپارچه ضدحریق پایه سیمانی می‌باشد و مشکلات زیست محیطی را با خود به همراه ندارد و از فرسایش درزها و لغ شدن جلوگیری می‌شود.

همچنین باید به این نکته اشاره نمود که در فرایند اجرای بتن سخت ابتدا باید سطح زمین به صورت کامل قالب بندی شود و با تراز لیزری با ضخامت حداقل یک سانتیمتر بتن عیار بالا را روی سطح پهن نمایند و با دستگاه  بتن ریزی با ماله پروانه و

ضد حریق پایه رنگی  یا کاملاً بتوان روی آن پرداخته و صاف شود

 

مقاومت اجرای بتن سخت

باید به این نکته اشاره کرد که ملاتی که در بتن سخت ساخته می‌شود از حیث مقاومت فشاری سایشی و خمشی دارای مقاومت بسیار بالا و قابل توجهی می‌باشد که روکش اپوکسی هم دارا است.و به همین دلیل می‌باشد که از این بتن در کف سازی اکثر کارخانجات صنعتی استفاده می‌شود و با توجه به دستگاهای بسیار زیادی که در کارخانه‌ها وجود دارد از این روش استفاده می‌گردد.

 

بتن سخت کجا استفاده می‌شود؟

همانطور که در بالا اشاره شد مقاومت این بتن و کفپوش اپوکسی بسیار بالاست به همین علت در کارخانجاتی که رفت و آمد و تردد در آنها بسیار فراوان است و وسایل بسیار زیادی در آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد از بتن سخت می‌توان استفاده کرد و با توجه به این نتایج می‌توانیم بگوییم که بتن سخت در کف سازی انواع کارخانه‌ها, سوله‌ها, پارکینگ ها, انبارها, باند فرودگاه, صنایع خودروسازی, نیروگاه‌ها, پایانه‌ها, باراندازها, سردخانه‌ها, کشتارگاه‌ها, صنایع نساجی, صنایع نفت و گاز و پتروشیمی, راه آهن و مترو و صنایع مرتبط با بسته بندی پلاستیک, مراکز مهم نظامی, صنایع مرتبط با چوب صنایع و کارخانجات مرتبط با فعالیت‌های نظیر قند و نمک می‌توان از بتن سخت استفاده نمود و با توجه ایمنی فراوان آن از آسیب ندیدن آن در طول مدت و عمر فراوان آن مطمئن گردید.

 

شیوه اجرای بتن سخت ضد سایش و فرسودگی

 برای اینکه بتوانیم به طور کامل اقدام به اجرای بتن سخت و مجریان اپوکسیدر مکان مورد نظر خودمان بنماییم لازم است موارد زیر را مورد توجه قرار دهیم.

باید در مکان مورد نظر خودمان به اندازه ۸ تا ۲۰ سانت اقدام بتن ریزی نماییم. البته بتن کلاً دارای شرایط و خصوصیات ویژه است.

 نکاتی که باید در طرح اختلاط بتن سقف  مورد توجه قرار گیرد به شرح زیر می‌باشد:

- بتن مورد نظر باید با میلگرد و شبکه آرماتور مسلح گردد و در صورتی که این موارد در دسترس نمی‌باشد استفاده از الیاف‌های جایگزین گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود الیاف‌هایی نظیر الیاف فولادی, پلاستیکی یا پلیمر که حتماً در صورت نبود ادوات آرماتوربندی باید مورد استفاده قرار گیرند.قیمت کفپوش اپوکسی

-بهره گیری از الیاف‌های PP در راستای کاهش ترک‌های انقباضی بتن که ممکن است در طول زمان بر آن وارد گردد.

-باید توجه کرد که نظیر ژل میکروسیلیس و روان کننده‌ها برای افزایش روان کنندگی در فرآیند اجرای بتن سخت و اجرای بتن با ماله پروانه  استفاده شود چراکه استفاده از افزودنی‌های بتن می‌توان کار ما را بسیار راحت‌تر نماید.

- نسبت آب و سیمان با توجه به نسبت آب به سیمان استاندارد نباید از 45. از آن بیش‌تر باشد.

 - عیار سیمان می‌بایست بین 300 تا 400 باشد.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که در بالا اشاره شد نوع اجرای بتن سخت و کف سازی با ماله پروانه در نظر افراد و گروه‌ها و شرکت‌های مختلف متفاوت است بتن دارای مقاومت بسیار زیادی می‌باشد و در رنگ‌های مختلف و طرح‌های مختلف به بازار ارائه می‌شود که مشتری می‌تواند با مراجعه به مراکز فروش بر اساس نیاز خود اقدام به تهییه ی بتن سخت مورد نظر خود نماید.بتن ریزی با ماله پروانه

 

 همین طور که اشاره شد بتن یا کفسازی صنعتی با ماله پروانهنه تنها دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر انواع فرسایش آسیب‌دیدگی خش و ضربه قرار دارد و پس از اجرا در صورتی که فرمول اجرا به درستی انجام شود محیط از لحاظ هرگونه صدمه‌ای ایمن خواهد بود اما باید توجه کنید نوع اجرا نیز بسته به کیفیت آن بسیار مهم می‌باشد همانطور که در بالا هم بدان اشاره شد دو روش اجرا وجود دارد که متاسفانه در ایران بتن ریزی کف با ماله پروانهروش ملاتی بسیار پرطرفدار می‌باشد اما روش خشکه پاشی بسیار بهتر است زیرا از لحاظ اقتصادی به صرفه‌ترین روش از لحاظ مقاومت با این روش ملاتی و روش خشکه پاشی وجود ندارد ولی به هر حال چون روش ملاتی روش بسیار قدیمی است و سالیان سال است که توسط کارفرما مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار دشوار است که آنان را قانع کرد تا از سایر روش‌های که مورد اعتماد آنها نیست اما از حیث علمی و تجربی مورد تأیید قرار گرفته است استفاده نمایند.

 

 

shishebarghi بازدید : 26 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

اجرای بتن با ماله پروانه

بتن یکی از مصالح ساختمانی است که به شدت به خاطر دوام و پایداری آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجرای بتن با ماله پروانه به فرآیند ریختن بتن در محل مورد نظر گفته می‌شود. به عبارت دیگر، وقتی بتن در محل پروژه ساخته می‌شود ریخته‌گری بتن نامیده می‌شود. فرآیند بتن در شرایط مختلف بسته به آب و هوا متفاوت است. به طور کلی در اجرای بتن با ماله پروانه و کف سازی با ماله پروانهاقداماتی را انجام می‌دهند که برای شما در زیر توضیح داده خواهد شد.اپوکسی

 

 

اجرای بتن با ماله پروانه

گام‌های مهمی وجود دارند که باید برای شروع فرآیند بتن ریزی با ماله پروانه  را انجام دهید. در حقیقت، برای انجام این فرآیند باید بررسی کنید که مشخصات سایت پروژه مطابق با نقشه، مشخصات فنی و استانداردها می‌باشد. برای انجام این کار باید از مراحل زیر پیروی کنید.پوشش ضد حریق

 

  • ابتدا باید نحوه بسته شدن اتصالات را بررسی کنید.
  • قطر میل‌گرد و تعداد و فاصله آن‌ها را بررسی کنید.
  • گام بعدی در نظر گرفتن زیر و نیز تقویت آن است.
  • سطح بتن باید برای تمیزی مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این، تمیز کردن میله‌ها و قالب‌ها باید کنترل شود.
  • فاصله بین محور نیز باید کنترل شود.
  • ابعاد پایه و همچنین شناخت عوامل دیگری هستند که باید در نظر گرفته شوند.
  • شکاف بین پیچ‌ها نیز باید بررسی شود.
  • و در نهایت سطح بتن نیز باید کنترل شود.

 

ارزیابی بتن و اجرای بتن با ماله پروانه

برای شناخت مواد و تجهیزات مورد نیاز برای بتن ریزی برای انجام فرآیند بتنی وجود دارند، برای این کار ابتدا باید نوع بتن را در نظر بگیرید. به دلیل انواع مختلف بتن, مواد و تجهیزات برای بتن متفاوت هستند. برای مثال، برای انواع بتنی که در سایت ساخته شده‌اند، شما به مواد با کیفیت در سایت نیاز دارید. تجهیزات اصلی و مواد مورد نیاز برای عملیات بتن ریزی کف با ماله پروانهبه شرح زیر هستند:ضدحریق پایه سیمانی

 

اگر می‌خواهید بتن را در محل بسازید، باید مواد کافی در محل وجود داشته باشد.ضد حریق پایه رنگی

 

حضور یک میکسر بتن در محل و بررسی سلامتی آن و عملکرد صحیح قبل از عملیات بتن ریزی بسیار مهم می‌باشد. تعداد وسایلی که مورد نیاز است بستگی به نوع پروژه و همچنین قابلیت مالی شما دارد. حداقل دو دستگاه بتنی برای اجرای عملیات یکپارچه بتن مورد نیاز است.روکش اپوکسی

 

همینطور نیز باید برای ماشین‌های بتن ریزی کف با ماله پروانهدیگر هم مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی، باید حداقل دو دستگاه در محل پروژه وجود داشته باشد. که یکی از دستگاه‌ها به عنوان جایگزینی برای ابزار اصلی است. عملکرد مناسب این دستگاه‌ها باید قبل از اعمال بتن ریزی بررسی شود.کفپوش اپوکسی

حمل بتن

حمل و نقل بتن یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که برای داشتن بتن مناسب به آن نیاز است. زیرا این مرحله می‌تواند بر کیفیت و کارایی بتن تأثیر بگذارد. به طور کلی, در زمان حمل, فرآیند انتقال بتن باید به گونه‌ای باشد که تغییر قابل‌توجهی در فاصله لغزش بتن, مقدار هوا, یکنواختی بتن و نسبت آب به سیمان در طول انتقال بتن از کارخانه بتن به محل پروژه وجود نداشته باشد. با توجه به این, شما باید یکی از روش‌های مناسب حمل و نقل بتن را انتخاب کنید. در میان روشهای دیگر, توانایی جداسازی مواد از یکدیگر, آب ریزی روی آن‌ها و همچنین امکان ورود مواد خارجی به مخلوط بتن را در نظر بگیرید.مجریان اپوکسی

همانطور که می‌دانید, بتن در سیستم CIC یک سیستم ساخت‌وساز است. در این سیستم, بتن کمی متفاوت است و دمای آن در محدوده صفر تا ۱۰ درجه سلسیوس است. اگر در این سیستم, بتن به دمای زیر صفر خنک شود, بتن با همان حرارت آزادشده از پیوستگی اولیه سفت می‌شود. حتی در شرایط هوای گرم, قالب پلی استایرن موجود اجازه تبخیر در آب را نمی‌دهد و در نتیجه رطوبت تا زمان سختی نهایی بتن باقی می‌ماند.قیمت کفپوش اپوکسی

 

اجرای بتن با ماله پروانه

اجرای بتن با ماله پروانه برای صیقل دادن و تمیز کردن سطح یک کف سیمانی استفاده می‌شود. در اجرای بتن و کفسازی صنعتی با ماله پروانه دو نوع دستگاه وجود دارد که در نوع اول انسان بر روی سطح دستگاه قرار می‌گیرد و عملیات‌های کنترل و صیقل دادن را انجام می‌دهد و برای پرداخت سطوح بزرگ به کار می‌رود. و نوع دوم که از اندازه‌های مختلف استفاده می‌کند به صورت دستی کنترل می‌شود و اپراتور خودش آن را کنترل می‌کند. کیفیت سطح پرداخت‌شده به روش کشش و عملکرد اپراتور دستگاه بستگی دارد. اجرای بتن سخت

 

کیفیت سطوح کف سیمانی با استفاده از روکش سطح به روش و کشش و عملکرد کارکنان با دستگاه بستگی دارد.بتن رنگی

 

 

روند اجرای بتن با ماله پروانه

نیاز به استفاده از ضد یخ‌ برای بتن تحت شرایط سرد در اجرای بتن ریزی کف با ماله پروانهوجود دارد. هنگامی که یک ضد یخ را انتخاب می‌کنید باید توجه نمایید که ضد یخ‌ها برای استفاده در بتن دارای دو ویژگی مناسب هستند: ابتدا می‌تواند نقطه انجماد آب درون بتن و ثانیاً ً آن را به عنوان یک شتاب‌دهنده در حفظ بتن و افزایش قدرت بتن اولیه کاهش دهد. در مورد انواع ضدیخ شما باید توجه داشته باشید که در روند روند اجرای بتن  انواع ضد یخ‌ها برای استفاده در انواع بتن پیش‌ساخته و آن‌هایی که بتن آلومینیوم و گالوانیزه دارند توصیه نمی‌شود.

همچنین در پروژه‌هایی که در آن خوردگی بتن در طول عمل زیاد است توصیه می‌شود از ضد ضد یخ بر پایه مواد دیگر به جای استفاده کرد.

جمع بندی و نتیجه گیری

همانگونه که اشاره شد به اجرای بتن با ماله پروانهمزایای فراوانی را برای شما ایجاد می‌کند. این فرایند سبب می‌شود که سطح صاف و یکنواخت داشته باشید و با توجه به اینکه این سطح با لیزر اندازه گیری می‌شود هیچگونه ترک خوردگی در آن مشاهده نشود. اما البته این مستلزم این باشد که برای مدت ۷ روز بر روی سطوح آب بپاشند که این پاشیدگی آب سبب می‌شود مقاومت بتن تا حد زیادی افزایش یابد و همانطور که توجه کردید اجرایی بتن ماله پروانه بسیار مقرون به صرفه‌تر از روش‌های دیگر است چرا که با توجه به عمر مفیدی که بر روی بتن ایجاد شود دیگر نیازی نیست در طول چند سال بعد مجدداً اقدام به باز تولید بتن نمایید و البته باید توجه کنید که اپراتور که دستگاه را هدایت می‌کند نیز باید آمادگی و توانایی لازم را برای اجرای این فرآیند داشته باشد و در صورتی که آمادگی لازم را نداشته باشد و دانشی در این حوزه نداشته باشد می‌تواند کیفیت ضعیف را برای شما به ارمغان آورد.

 

 

shishebarghi بازدید : 25 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

 اپوکسی

 

 

اپوکسیهمان پولی پوکساید می‌باشد و بسپار ترموست محسوب می‌شود که از واکنش سخت کننده رزیناپوکسی با پلی آمین حاصل می‌آید. دامنه کاربرد بسیار وسیعی در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد از جمله در مواد چسب‌های همه کاره از اپوکسی

 یا پلی پوکساید به مقدار فراوان استفاده می‌شود همچنین از از این ماده در پوشش‌های frp نیز استفاده می‌شود. در واقع پولی پوکساید نوعی روکش صنعتی است که بر روی سطوح قرار می‌گیرد.

همه چی در مورد کفپوش اپوکسی

  • چرا باید از اپوکسی استفاده کنیم؟ اپوکسی چه منافع و مزایای را برای ما ایجاد می‌کند؟
  • اپوکسی و علوم زیستی
  • اپوکسی و صنعت
  • آیا اپوکسی دارای خطرات بهداشتی می‌باشد؟
  • جمع بندی و نتیجه گیری

 چرا باید از اپوکسی استفاده کنیم؟ اپوکسی چه منافع و مزایای را برای ما ایجاد می‌کند؟

همانگونه که اشاره شد پولی کساید یک نوع روکش اپوکسیمی‌باشد که بر روی سطوح مختلف قرار می‌گیرد و سبب می‌شود که سطح در برابر بسیاری از عوامل محیطی مقاوم‌تر شود. از مزایای بالقوه‌ای استفاده برای ما به وجود می‌آید می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

- با استفاده از این روکش صنعتی با افزایش بسیار زیاد بتن در برابر هرگونه تابیدگی و فرسوده شدن مواجه خواهیم بود که این امر موجب جلوگیری از تخریب در مواد شیمیایی بر بتن می‌شود و این امر بر افزایش عمر مفید پوشش بتن بسیار مؤثر می‌باشد.ضدحریق پایه سیمانی

-پوشش صنعتی به هیچ عنوان آب را به خود جذب می‌کند و از نفوذ آب و مایعات و اسیدهای چرب مثل روغن و غبار به درون پوشش و در آن سطح زیرین جلوگیری به عمل می‌آید و این می‌تواند کار را مناسب برای بسیاری از محیط‌ها باشد که نیاز است که مایعات به درون آنها برخورد نکند تا عمر مفید آن نقطه و آن ناحیه افزایش پیدا نماید.

- نکته جالب دیگری که در مورد این روکش صنعتی یا پلی پوکساید وجود دارد این است که این روکش بسیار سبک و با حجم بسیار اندک می‌باشد و به گونه‌ای ساخته شده که سبب می‌شود هیچ گونه گرد و غباری ایجاد نشود.ضد حریق پایه رنگی

- خاصیت منحصر به فرد آن این باشد که در رنگ‌ها طرح‌ها و چارچوب‌های یکپارچه متنوعی به بازار ارائه شده است.

- ضخامت این پوشش در حدود ۴ میلیمتر می‌باشد و افزایش مقاومت در برابر فشارهای ناشی از عوامل خارجی بر بتن را تا حدود ۱۱۰۰ kg/cm2 را در بر می‌گیرد.اجرای بتن با ماله پروانه

 

- همچنین پوشش به راحتی قابل شستشو می‌باشد و به راحتی می‌توان آن را مورد شستشو قرار داد.

- عمر مفید این پوشش بر حسب اندازه گیری‌هایی که پیش از این صورت گرفته است حدود ۲۰ سال می‌باشد و به راحتی نیز تعیین می‌گردد که این از امتیازات منحصر به فرد این پوشش نسبت به سایر پوشش‌ها می‌باشد. کف سازی با ماله پروانه

اپوکسی و علوم زیستی

همانگونه که می دانید بسیاری از پوشش‌هایی که هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد به نوعی با آن درگیر باشد. این بدان معناست که و تحلیل‌های گوناگونی پیرامون پوشش‌های گوناگون توسط علوم مختلف صورت گرفته است که هر علم به نقطه نظر خود دیدگاه‌های مختلفی را پیرامون پوشش‌های گوناگون مطرح می‌سازد پوشش اپوکسی نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. علم زیست شناسی معتقد است که اپوکسی به راحتی در آب حل می‌شود و حلال مناسبی در آب می‌باشد عملکرد آنها در آب مانند عملکرد دورکوپان می‌باشد و معمولاً برای قرار گرفتن نمونه‌های میکروسکوپی در پلاستیک همچنین برای برش عرضی و سپس تصویر برداری رایانه‌ای و میکروسکوپی مورد استفاده و بهره برداری قرار می‌گیرد. اجرای بتن سخت

 

.

اپوکسی و صنعت

بررسی‌های صورت گرفته حاکی از این است که در سال ۲۰۰۶ میلادی صنعت مجریان اپوکسیچیزی حدود ۵ میلیارد دلار در قاره امریکای شمالی و چیزی بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار در جهان گردش مالی داشته است. در بین بازارهای نوظهور بازار چین بیشترین رشد را در این صنعت بر خود دیده است.بتن رنگی

 

این بازار نشان دهنده رشد سریع قیمت کفپوش اپوکسی در چین بوده است و به عبارتی چیزی قریب به ۳۰ درصد بازار جهانی را بازار چین در حیطه این نوع پوشش صنعتی به خود اختصاص داده است.

اما چرا باید کشورهایی که در بالا به آن اشاره شد از این حجم پوشش استفاده نمایند. نکته جالب در مورد کشورهایی که در بالا اشاره شد این است که معمولاً این کشور کفپوش اپوکسی رزینها معمولاً به صورت خام به مصرف کنندگان نهایی نمی‌فروشند بلکه گروهی از شرکت‌های واسطه یا دلال درسته جهان وجود دارند که مواد خام را از تولید کنندگان اصلی خریداری می‌نماید و با کمی تحقیق آن را به بازار مصرف ارائه می‌دهند. شرکت‌ها در این بازار بزرگ شرکت‌های فرمول کننده نامیده می‌شوند که بیشتر محصولات ارائه شده در بازار توسط شرکتهای فرمول کننده تولید می‌شود. این شرکت‌ها قریب به ۶۰ درصد ارزش دلاری بازار را در اختیار خود دارند.بتن ریزی با ماله پروانه

آیا اپوکسی دارای خطرات بهداشتی می‌باشد؟

این پرسش یکی از مسائل مختلف در خصوص این نوع پوشش صنعتی می‌باشد. خطر نخستین که این نوع پوشش با خود به همراه دارد غالباً اشاره به ترکیب سخت کننده‌ها با این ماده در فرایند فرموله کردن دارد به ویژه سخت کننده مانند امین که بسیار خورنده می‌باشد. البته خورندگی ویژگی اصلی این سخت کننده‌ها نیست بلکه بسیاری از این سخت کننده‌ها حامل مواد سمی و بسیار سرطان زا می‌باشند. به همین علت از این مواد که جز مواد سرطان‌زا بسیار شناخته شده محسوب می‌شوند یا برخی از آنها در مضان اتهام سرطان‌زایی قرار دارد.کفسازی صنعتی با ماله پروانه

 

جمع بندی و نتیجه گیری

این پوشش جز پوشش ضد حریقمورد قبول و پرطرفدار در بین پوشش‌هایی است که مورد استفاده اکثریت افراد برای استفاده محافظت از سطوح مختلف خود مورد استفاده قرار می‌گیرد با اینکه این پوشش نقایصی را دارد که در بسیاری از کشورها وجود دارد اما معایب و مزایای بیشمار آن سبب استفاده بیش از حد از آن در بسیاری از مکان‌ها استفاده شود.

همانطور که در بالا هم بدان اشاره شد این پوشش در برابر انواع آب مایعات گرد و غبار و همینطور ضربات ناشی از بسیاری از صدمات از سطوح مختلف محافظت می‌کند و از سطوح سختی مانند بتن نیز در برابر این نظر باد و گرد و غبارها محافظت می‌کند و همینطور این پوشش از هر گونه گرد و غبار جلوگیری به عمل می‌آورد که جزو نکات مثبت و امور جالب توجه می‌باشد.بتن ریزی کف با ماله پروانه

پیش از فرمول شدن هیچ گونه معایبی این پوشش مشاهده نشده است و شرکت‌هایی که مواد خام را از منابع اصلی خریداری می‌کنند این مواد ویرانگر را به آنها اضافه می‌کند و عوامل بیماری زا در آن بروز می‌کند.

shishebarghi بازدید : 25 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

کفسازی صنعتی با ماله پروانه

کفسازی صنعتی با ماله پروانهمعمولاً در مکانهایی اجرا می‌شود که قرار است فعالیت صنعتی بسیار تاثیرگذار در آن مکان انجام شود. مثلاً فرض کنید قرار است که کفسازی صنعتی با ماله پروانهدر یک سوله تازه تأسیس انجام شود و یا فرض کنید در یک پارکینگ بزرگ طبقاتی که قرار است پذیرای خودروهای فراوانی باشد. این روش ممکن است در این مکانها اجرا شود یا ممکن است که در یک کارخانه که مسئولیت سنگین زیادی در آن وجود دارد و هر لحظه امکان سقوط یک وسیله بر روی کره زمین وجود دارد اجرا شود چرا که کف سازی با ماله پروانهصورت می‌پذیرد که حتی اجسام سختی که برزمین بیفتند زمین آسیب نبیند, همچنین ممکن است که این شیوه در یک پمپ بنزین اجرا شود که مواد خورنده فراوانی مثل بنزین و روغن‌های خورنده را هر روز بر روی زمین ریخته شود و خودروهای بسیار زیادی مانند کامیون‌ها, اتوبوس‌ها و خودروی سواری در پمپ بنزین تردد کنند.اپوکسی

 

نکات کفسازی صنعتی با ماله پروانه

  • چرا این روش جزو روش های بتن ریزی ایمن محسوب می شود؟
  • انواع روشهایی که می‌توان کفسازی صنعتی با ماله پروانه

·         روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه  پوشش ضد حریق

 

چرا این روش جزو روش های بتن ریزی ایمن محسوب می شود؟

به همین دلیل می‌توان اشاره کرد که این روش بتن ریزی کف با ماله پروانهجزو ایمن‌ترین روش‌ها می‌باشد و جزو به صرفه‌ترین روش‌ها می‌باشد چرا که کفسازی صنعتی با ماله پروانه‌ای در مکان‌های صنعتی که ترافیک و آمد و شده بسیار بالا و سنگین بسیار زیادی بر روی آنها قرار دارد حتی اگر بار اضافی نیز بر آن وارد شود هیچ آسیبی نمی‌بیند و ماندگاری زیادی در آن وجود دارد البته باید پیشرفت‌هایی را نیز برای آن در نظر گرفت که در این فرآیند شاهد آسیب دیدن کف نباشیم که البته این آسیب دیدن ایجاد شد ممکن است به وجود آید و بسته به نوع کیفیتی است که کارفرما روی پروژه اعمال می‌کند و در مراحل بعدی اگرچه کیفیت خوبی در مرحله قبل اجرا شده باشد هیچ مشکلی برای پروژه ایجاد نمی‌شود و برای چندین سال برای ماندگاری بسیار بالا می‌باشد و در صورت آسیب‌های جزئی آن به راحتی قابل تعمیر و تست صحیح می‌باشد باید توجه کرد که این فرآیند می‌تواند برای شما هم محیط زیبایی را خلق کند و هم اینکه کیفیت قابل تاملی را برای شما به ارمغان آورد.ضد حریق پایه رنگی

 

انواع روشهایی که می‌توان کفسازی صنعتی با ماله پروانه

انواع روشهایی که می‌توان کفسازی صنعتی با ماله پروانه , بتن ریزی با ماله پروانهرا با آن اجرای نمود به صورت دو مدل موجود می‌باشند و این دو مدل بسته به نیاز مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز مشتریان نیز ناشی از اندازه محیط و زمان لازم برای پایان یافتن پروژه محسوب می‌شود. فرض کنید که شما یک پروژه بسیار کوچک دارید و قصد دارید که این پروژه در زمان کوتاهی تمام شود به همین دلیل از ماله پروانه‌ای برقی سرنشین دار استفاده می‌شود.ضدحریق پایه سیمانی

 

که علاوه بر آن که اپراتور بر روی آن سوار می‌شود و پروژه را تا حد ممکن اجرا می‌کند در این حالت وقتی که اپراتورها بر روی دستگاه سرنشین دار سوار می‌شوند به راحتی اقدام به بتن ریزی بر روی سطوح مختلف می‌کنند و با حرکت دادن دستگاه‌ها به روی سطوح حرکت مسطح کردن سطوح گوناگون را اجرا می‌کند و تمام سطوح به صورت یکنواخت مسطح و صاف می‌شود و به طور اتوماتیک این فرایند در بخش‌های مختلف سطوح اجرایی می‌گردد.روکش اپوکسی

 

این فرآیند به گونه‌ای تنظیم شده است که با توجه به دوربین لیزری که در محیط وجود دارد در صورتی که در یک نقطه فرآیند مسطح سازی به طوری اجرا شود که در نقطه دیگر زیاد باشد پالس هایی به دستگاه ارسال می‌شود که سبب می‌شود که سرنشین به نقاطی که کمتر بتن ریخته شده است حرکت کند و عمل بتن ریزی با ماله پروانه

را با سرعت بیشتری انجام دهد در مقابل این دستگاه, دستگاه ماله پروانه‌ای برقی دستی وجود دارد که این دستگاه نیازی به سرنشین برای سوار شدن ندارد چون که امکان سوار شدن در آن وجود دارد و این دستگاه, وسیله‌ای است که در آن اپراتور آن را به دست می‌گیرد و اقدام به مسطح نمودن قسمت‌های مختلف سطوح می‌کند و پس از صاف نمودن سطوح مختلف به بخش‌های دیگر رجوع کنید تا عمل شفاف سازی و مسطح سازی انجام دهد در این روش عمل صاف کردن به شیوه‌ی زیبایی انجام می‌شود که سطح به طور کامل صاف و صیقلی می‌شود.کفپوش اپوکسی

 

روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه

روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه  , اجرای بتن با ماله پروانهروشی بسیار مطلوب می‌باشد که سبب می‌شود محیط‌های صنعتی علاوه بر لطافت و زیبایی‌هایی که داشته باشند که با توجه به نوع بتن ریزی و رنگهایی که در آن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد به گونه‌ای است که سبب افزایش ایمنی در این مکان‌ها نیز می‌شود چرا که باید توجه کرد که این مراکز, مراکزی هستند که وسایل حمل و نقلی بسیار سنگین درآنها در حال اجرا می‌باشد و ترافیک بسیار بالایی را نیز روزانه تحمل می‌نمایند و در صورتیکه فرایندهای اجرایی بتن ریزی در آن درست انجام نشود و در روش کف سازی با ماله پروانهفرایند درست اجرا نشود نمی‌توان انتظار سطح زیبا و قابل توجه را در آن را داشت.مجریان اپوکسی

 

باید توجه کرد که در فرایند کفسازی صنعتی با ماله پروانه به تمام فاکتورهای پروژه بایست با دقت توجه شود چرا که در صورتی که یکی از فاکتورهای پروژه به درستی اجرا نمی‌شود مطمئناً کیفیت و کوالیتی خوبی از کار نمی‌توانیم برداشت کنیم و ممکن است که محیط کیفیت ضعیفی را از خود نشان دهد. این بدان معناست که فرض کنید در این مرحله پس از اجرای بتن ریزی و پس از ماله کشی با روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه به عوامل محیطی پس از اجرا توجه نشود و بتن دارای ترک‌هایی در سطح خود شود. پاسخ بسیار روشن و ساده است وقتی که سرکشی کافی روی پروژه اجرا نمی‌شود پروژه معمولاً دچار چالش‌هایی می‌شود چرا که معمولاً گفته شده است که پس از اجرای کفسازی صنعتی با ماله پروانه حتماً به این نکته باید توجه کرد که هر روز حتماً و حتماً باید بر روی نقاط بتن ریزی شده آب بپاشید تا درصد مقاومت و ایستادگی و همچنین کشسانی آن تا حد زیادی افزایش پیدا کند و در صورتی که این عمل به درستی اجرا شود برای سالها می‌توان از این بتن تا حد فراوانی استفاده کرد امادر صورتی که آن روش به درستی اجرا نشود مطمئن باشید با چالش‌های فراوانی در این حوزه مواجه خواهید شد و حتی ممکن است در سال‌های آتی با مشکل تعویض بتن مجموعه مواجهه شویم.قیمت کفپوش اپوکسی

 

برای درک موضوع بهتر است پروژه‌های مشابهی که در این خصوص انجام شده توجه کنید که متاسفانه انقدر پروژه‌های بی شماری در این حوزه اجرا شده است که قابلیت بازگویی و نقد در این حوزه وجود ندارد و فقط با نگریستن به آنان می‌توان در خصوص آنها نظر داد اما در کل باید اشاره کرد که کفسازی صنعتی با ماله پروانه یک روش فوق العاده مناسب و فوق العاده عالی برای مکان‌های صنعتی می‌باشد و سبب افزایش کیفیت این مکان‌ها می‌شود و این روش جزو فوق العاده ترین و به روز ترین و بهترین روش‌ها برای اجرای این پروژه‌ها محسوب می‌شود.اجرای بتن سخت

 

فراموش نکنید که اگر قصد اجرای چنین پروژه بزرگی را برای مجموعه خود دارید حتماً از اپراتورهای حرفه‌ای در این حوزه استفاده کنید چون بسیاری از افراد وجود دارند که از سطح کیفی لازم برخوردار نیستند فقط کار بقیه را دچار آسیب می‌نمایند. و توجه نمایید که روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه حتماًدر اماکن صنعتی خود پیاده سازی نمایید.بتن رنگی

 

 

shishebarghi بازدید : 25 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

بتن ریزی کف با ماله پروانه

اجرای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ که معروف به ماله هلیکوپتری یا ماله موتوری و ماله برقی می‌باشد جهت پرداختن و لیس نمودن سطح بتن کف مورد استفاده قرار می‌گیرد ماله پروانه‌ای در دو نوع برقی و موتوری در بازار وجود دارد که استفاده از این نوع موتوری آن به دلیل سهولت در استفاده از رونق بیشتری در بین مصرف‌کنندگان دارد همچنین ماله پروانه‌ای در دو نوع به صورت سرنشین‌دار که معمولاً اپراتور بر روی آن سوار می‌شود و عملیات نظارت و کنترل اجرای فرآیند را برعهده می‌گیرد و برای پرداخت سطوح بیشتر به کار می‌رود که این وسیله نوعی قابلیت تعامل سرنشین را دارا می‌باشد و ماله نوع دوم یا ماله پروانه‌ای نوع دوم که اندازه‌های گوناگون را دارد و بیشتر به صورت دستی کنترل می‌شود و معمولاً اپراتور با حرکت خود آن را کنترل می‌کند و به حرکت در می‌آورد و کیفیت سطح پرداخت شده در این روش به صورت شمشه کشی و عملیات اپراتور دستگاه بستگی دارد.روکش اپوکسی

 

کیفیت سطوحی که به روش بتن ریزی با ماله پروانه اجرا و پرداخته می‌شوند به شیوه شمشه کشی به عملکرد کارکنان بستگی دارد و دارای کیفیت بسیار مطلوبی نسبت به کیفیت‌های دیگر را دارد.

نکاتی از بتن ریزی کف با ماله پروانه

 

  • مزایای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای
  • بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای
  • ماله پروانه‌ای و یا ماله هلیکوپتری
  • اجرای بتن ریزی کف انبارها سوله‌ها و پارک ها با ماله پروانه
  • برخی از مزایای بتن ریزی کف با ماله پروانه

 مزایای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای

همانگونه که اشاره شد ماله پروانه‌ای یاماله برقی که در اجرای بتن با ماله پروانهاز آن استفاده می‌شود به دلیل خاصی که دارد سبب می‌شود سطوح بسیار صاف شود و به همین دلیل یکنواختی در سطح بتن که با ماله پروانه اجرا می‌شود وجود دارد و همچنین این عامل سبب می‌شود که به راحتی بتوانید اقدام به صیقلی نمودن سطح بتن برای استفاده به صورت شفاف سازی نهایی نمایید و همچنین سبب می‌شود که از هرگونه ترک جلوگیری به عمل آیدضدحریق پایه سیمانی

 

بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای

قدم‌هایی که می‌توان در راستای کف سازی با ماله پروانه اجرا کرد شامل اجرای بتن ریزی با بتن آماده و ماله پروانه‌ای یا برقی می‌باشد و همچنین اجرای قالب بندی تراز توسط دوربین به سفارش کارفرما نیز می‌تواند توسط فرایند اجرا شود. همچنین اجرای سد به صورت لیستی با ماله برقی هلیکوپتری نیز می‌تواند در راستای این مورد اجرا قرار گیرد.ضد حریق پایه رنگی

 

همچنین نحوه اجرای تسطیح آن با ماله برقی نیست جز مواردی که می‌توان با ماله پروانه مورد استفاده قرار داد و همچنین اجرای درز انبساط بتن توسط کاتر به ابعاد دلخواه نیز انجام می‌شود به طوری که کف و مواد ساده ساخت لیسی توسط ماله پروانه‌ای در کفپوش بتنی با پودر ضد سایش صورت می‌گیرد.کفپوش اپوکسی

 

ماله پروانه‌ای و یا ماله هلیکوپتری

همانگونه که اشاره شد با ماله برقی و ماله هلیکوپتری می‌توان اقدام به بتن ریزی کف بهبود کیفیت بسیار زیادی را توسط می‌توان مشاهده نمود و در بسیاری از شهرها از این سیستم استفاده می‌شود باید توجه کرد که بتن ریزی و کف سازی و ماله پروانه‌ای توسط مجری انجام شود که کیفیت لازم را پیش از این به اثبات رسانده باشد و معمولاً نمونه‌های آن را می‌توان در پارکینگ های بزرگ طبقاتی کشور که گنجایش فراوانی را دارند مشاهده نمود.مجریان اپوکسی

 

پروژه‌های بزرگ تجاری فرهنگی کوروش نیز از جمله آنهاست از کفپوش های صنعتی ضد سایش را بتن رنگی به تونس و هارد ملات و بتن لیسه ای برای اجرای پروژه کف سازی خودشان استفاده کردند و همچنین می‌توان از ماله پروانه‌ای در اجرای بتن با ماله پروانهو بتن سخت استفاده کرده بتن ریزی با ماله پروانه و اجرای بتن رنگیبا کادری مجرب باید صورت پذیرد که بتواند کیفیت مورد لحاظ خود را برای شما اجرا نماید.

فرایند بتن ریزی کف معمولاً با ماله پروانه موقع مطرح می‌شود که بتن ماله پروانه‌ای یا همان اجرای بتن ماله پروانه‌ای به روش مکانیزه صورت گیرد که این روش همان طور که اشاره شد و کاربرد بسیار وسیعی در صنعت ساختمان و همینطور صنعت پارکینگ در کشور دارد به طور مثال اگر بخواهیم اشاره به این موضوع داشته باشیم کف سازی محوطه کارخانه و کف‌سازی پارکینگها بسترسازی برای اجرای کفپوش اپوکسی و همچنین اجرای بتن سقف‌ها بر روی عرشه فولادی نیز از جمله مواردی است که در آن‌ها کف سازی با ماله پروانه  مورد اشاره باشد.

 اجرای بتن ریزی کف انبارها سوله‌ها و پارک ها با ماله پروانه

کف سازی که از مهمترین فرآیندهای است که توسط ماله پروانه انجام می‌شود و یکی از مهمترین مباحث در زمینه اجرای ابنیه محسوب می‌شود که با توجه به اهمیت بسیاری که آن برای ساختمان دارد به صورت جدی و تخصصی به دلیل تحلیل و ارائه راهکارهای مناسب این خصوص باید انجام گیرد.قیمت کفپوش اپوکسی

 

همانگونه که مستحضر هستید سالانه مبلغ بسیار فراوانی صرف تعمیر و نگهداری و بهسازی و کف سازی این اماکن می‌گردد که علاوه بر اینکه همزمان افراد را می‌گیرد پارامتر بسیار قابل توجهی در خصوص تعمیرات و بعد از تعطیلی در محیط مورد نظر به همراه دارد.پوشش ضد حریق

 

با توجه به اینکه اکثر فضایی که مربوط به سلول‌های تولید انبار آب در سطح کارکنان می‌باشند در معرض سایش استفاده قرار می‌گیرند و ریزش مواد باعث می‌شود که از سخت کننده بتن استفاده کند و در این فرآیند از روش کفسازی صنعتی با ماله پروانه استفاده شود.

محصولاتی که توسط آن را بتن ریزی کف و مورد پروانه انجام می‌شود معمولاً محصولاتی هستند که با فرمولاسیون های بسیار ویژه و مواد اولیه کمپانی خارجی ساخته می‌شود و به صورت پودر آماده قابل اجرا می‌باشند و تشکیل شده است که از مواد بسیار سخت پایه معدنی و مصنوعی مثل کوارتز کروندوم اکسید آلومینیوم و بازالت با دانه بندی منظم که از زمان تشکیل شده‌اند در حوزه‌های مختلف قابل عرضه می‌باشد.اپوکسی

 

 برخی از مزایای بتن ریزی کف با ماله پروانه  

اجرای همزمان بتن ریزی و مواد بتن سخت در یک محل صورت می‌پذیرد عبارت‌اند از:

سرعت اجرای این روش نصب می‌شود که مقاومت بسیار بالای در ترافیک های خیلی زیاد و نهایتاً از گرد و غبار جلوگیری به عمل آید.اجرای بتن سخت

سطح آن به صورت ثابت می‌باشد و دچار لغزندگی نمی‌شوند.

آلودگی کمی در آن ایجاد می‌شود و همچنین به آسانی نظافت و پاک می‌شود.

رنگ‌های به کار رفته‌اند دارای پایداری نسبی و زیادی می‌باشد و در اثر تابش نور خورشید رنگ آن را تغییر نمی‌کند.

این مزایا و معایب و مزایای استفاده از بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای بود.

 

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 222
  • بازدید سال : 1,709
  • بازدید کلی : 9,212