loading...
shishebarghi
shishebarghi بازدید : 29 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

آینه پازلی

از ابتدای دهه ۱۹۷۰ میلادی صنعت آینه دچار تغییر و تحولات فراوانی گردید و آینه‌ها کاربردهای فراوانی را پیدا کردند. مردم پس از این زمان به کمک آینه‌ها توانستند چهره حقیقی و واقعی خود را در آینه‌ها تماشا کنند. در این هنگام بود که آینه کاری جورچیندارای شهرت فراوان شد و روز به روز کاربردهای بیشتری از آن در صنایع مختلف مشاهده شد تا جایی که امروزه به عنوان یکی از عناصر کلیدی در دکوراسیون منازل و ادارات مختلف ایفای نقش می‌کند و تا جایی که به نوعی امروز حتی در معماری خانه‌ها و منازل نیز ز نقش آن مشهود است. در این مقاله قصد داریم پیرامون یکی از انواع آیینه‌ها به نام آیینه پازلی یا جورچین , تولید کننده آینه جورچین اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار دهیم تا بهتر و سریعتر بتوانید اقدام به خرید و تجهیز دکوراسیون محل کار یا منزل خودتان نمایید.

هر آنچه در مورد آینه پازلی در پیش داریم:

  • آیینه پازلی یا آیینه جورچین چیست؟ 
  • انواع آیینه پازلی 
  • روش اجرای آینه پازلی 
  • جمع بندی و نتیجه گیری 

 

آیینه پازلی یا آیینه جورچین چیت؟

همانگونه که از اسم این نوع آینه برمی‌آید آینه فاضلی   آینه کاری جورچینچند صباحی است که وارد عرصه طراحی دکوراسیون داخلی و معماری منازل شده است و جای خود را در دکوراسیون به طرز شگفت انگیزی باز کرده است این آینه‌ها به صورت و شکل‌های گوناگون با استفاده از به روزترین دستگاه‌ها و تکنولوژی های موجود ساخت آینه تهیه می‌شود و سپس برش می‌خورند و با بهره گیری از دستگاه‌ها و ابزارهای تراش پرداخته می‌شوند این نوع آینه‌ها در اشکال مختلف مربع مستطیل لوزی و سایر اشکال چند وجهی و یا ترکیبی از دو یا سه نوع اشکال هندسی به وجود می‌آید و علت آن نیز این می‌باشد که دارای طراحی زیبا و فاخر و اثرگذار در دکوراسیون و طراحی معماری منازل باشد.

آینه جورچین را‌میتوان با توجه به ابعاد و اندازه‌های دیوار و نوع دکوراسیون در اشکال مختلف برش زد و مورد استفاده قرار داد.

 معمولاً معماران و طراحان داخلی دکوراسیون منازل باور دارند که آینه‌های پازلی یا آینه‌های جورچین جایگزین بسیار مناسبی برای کاغذ دیواری محسوب می‌شود چرا که هم زمان پیاده‌سازی اندکی را برای آن در نظر می‌گیرد و همین که هر گونه طرحی را که مد نظر داشته باشند می‌توانند توسط آن بر روی دیوارهای منزل پیاده سازی نمایند و از این آینه‌ها همچنین به عنوان آینه‌های دکوراتیو نیز نام برده می‌شود و یکی از مزیت‌های جالب آینه‌های دکوراتیو یا پازلی مدرن بودن آنها محسوب می‌شود و این بدان معناست که لوکس بودن اینگونه از آینه‌ها سبب می‌شود که قابلیت پیاده سازی در هر مکان و منزلی دشته باشد و سبب زیبایی و انعطاف پذیری فضایی که در آن آیینه پیاده‌سازی می‌شود را داشته باشد.

معمولاً همانگونه که اشاره شد   آینه کاری جورچینیا آینه پازلی یک آینه انعطاف پذیر می‌باشد و در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شود نکته جالب این است که این آینه در رنگهای سفید برنزی مسی طلایی بنفش و دودی یا همون سیاه رنگ به بازار عرضه می‌شود و موارد استفاده از این نوع آینه‌ها در طراحی دکوراسیون منازل فروشگاه‌ها و دفاتر کاری به عنوان یک نوع دیوار پوش و طرح جالب در فضای درونی می‌باشد.

انواع آیینه پازلی

همانگونه که اشاره شد با توجه به نوع و ساختار و کارکرد آینه‌های جورچین این آینه‌ها در طرح‌ها و اشکال مختلف در بازار وجود دارد و گونه‌های مختلفی نیز از این نوع آینه‌ها در بازار دکوراسیون موجود می‌باشد که این آینه‌ها با بهره گیری از دستگاه‌های سیان سی با هر ابعاد و اندازه که مورد نظر مشتری باشد تولید می‌شود و به درخواست مشتری برش داده می‌شود که می‌توان این آینه‌ها را در طرح‌های مختلف مورد آزمون قرار داد و در فضای مورد نظر اجرا و پیاده سازی نمود که این یکی از مزایای منحصر به فرد آینه‌های پازلی در طراحی دکوراسیون منازل و محل کار محسوب می‌شود.

گونه‌های مختلفی از آیینه‌های جورچین در بازار موجود می‌باشند که معروف‌ترین آن‌ها عبارت است از:

1-آینه‌های جورچین لوزی

2-آینه‌های جورچین مستطیل

3- آینه جورچین مربع

4- آینه جورچین نکین (لوزی)

5- آینه جورچین نیزه‌ای

6-آینه‌ جورچین خشتی

7- آینه‌های جورچین حصیری

8- آینه‌های جورچین آکاردئونی

9- آینه‌های جورچین نامنظم

10- آینه‌های جورچین آجری

روش اجرای آینه پازلی

اجرای هر بخش از دکوراسیون نیازمند اجرای شرایط محیطی ویژه آن بخش می‌باشد که با فراهم کردن شرایط موجود می‌توان در طرح نهایی منتظر یک اتفاق ویژه و خوشایند بود اما در صورتی که پیاده سازی قسمت‌های مختلف پیش از اجرای دکوراسیون مورد نظر به درستی صورت نگیرد تره مطلوبی و خروجی مناسبی در پی نخواهد داشت.

نکات اساسی و مهمی که پیش از اجرای آینه پازلی مد نظر می‌باشد عبارتند از:

  1. سعی کنید زیر دکور که قرار است آینده در آن مکان پیاده‌سازی شود کاملاً صاف یکدست تمیز مسطح و بدون هرگونه انحنا باشد.
  2. سعی کنید زیر کار را کاملاً تراز نگه دارید و به گونه‌ای که هنگامی که آیینه روی سطح پیاده سازی شد ایجادناهماهنگی در قسمت‌های مختلف آن به وجود نیاید.
  3. یکی از نکات مهم در پیاده سازی آینه‌های جورچین ای می‌باشد که حتماً می‌بایست از قرنیز چوبی یا پی وی سی برای پا خوردن بودن آینه پازلی استفاده نمایید.
  4. ضمناً فراموش نکنید که برای زیر کاری آینه جورچین یا پازلی می‌توان از ابزارهای گوناگونی مانند کناف گچ کاشی یا حتی سنگ و سرامیک استفاده نمود.

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که در بالا به طور مفصل اشاره شد آینه پازلی یا آینه جورچین یکی از طرح‌ها و ایده‌های جدید برای پیاده سازی دکوراسیون و هر چه زیباتر کردن فضای درون منازل می‌باشد همچنین به این مطلب اشاره شد که آینه پازلی چیست چه کاربردهایی دارد و انواع گوناگون آینه پازلی در بازار چه نوع می‌باشند و برای پیاده سازی این نوع آینه و برای هرچه زیباتر جلوه دادن در دکوراسیون منازل بایست از چه راهکارهایی است. و همانگونه که در بالا اشاره شد آیینه پازلی در نام‌های دیگر نیز در بازار وجود دارد که همان آینه پازلی می‌باشد که با نام‌های آینه جورچین یا آینه دکوراتیو شناخته می‌شوند و در صورتی که قصد خرید و فروش آینه جورچین  را دارید و با نامهای مختلف مواجه شدید باید بدانید که همان آینه پازلی می‌باشد و توجه کنید که مراکز فروش گوناگونی اقدام به ارائه این نوع آینه در بازار می‌نمایند و سعی کنید که از مراکز معتبر اقدام به خرید آیینه پازلی نمایید.

 

 

shishebarghi بازدید : 34 سه شنبه 14 آبان 1398 نظرات (0)

جعبه آتش نشانی چیست ؟

فایرباکس (FIREBOX) یا جعبه آتش‌نشانی

جعبه آتش نشانی :یکی از بهترین و مؤثرترین تجهیزات آتش‌نشانی در ساختمان‌های اداری، ساختمان‌های مسکونی و کارگاه‌ها و … جعبه آتش‌نشانی می‌باشدجعبه‌های آتش‌نشانی این روزها، یکی از مؤثرترین تجهیزات اطفا حریق برای کنترل آتش اولیه هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا حرارت محیط را کاهش داده، دود را کاهش داده و از آتش‌سوزی جلوگیری کنید. از طرف دیگر، کپسول آتش‌نشانی می‌تواند به‌طور کامل توسط آتش‌نشان‌ها مورداستفاده قرار گیرد. در ادامه قصد داریم اطلاعات مفید و مؤثری در مورد جعبه‌های آتش‌نشانی به شما بدهیم و بهتر است شما جعبه‌های آتش‌نشانی را بهتر بشناسید و شروع به کار با شبکه آب‌رسانی کنید.

ضمناً در پایان این مقاله شما درمی‌یابید که جعبه آتش‌نشانی چیست؟ و چگونه می‌توان از آن استفاده نمود.

یکی از مهم‌ترین ابزارهای کنترل و اطفا حریق در ساختمان‌های بزرگ, کپسول های آتش‌نشانی و ایستگاه‌های آتش‌نشانی می‌باشند.

هر دو سیستم (جعبه آتش و آتش‌نشانی) سی ستم‌های ضروری برای برنامه‌های ایمنی و پیش‌گیری هستند.

این دو سیستم را می‌توان با منبع تأمین آب برای خاموش کردن آتش مورداستفاده قرارداد و هر دو سیستم با آب کار می‌کنند.

برای جلوگیری از این امر در هر وضعیت خاص, باید بدانیم که منابع آبی در زمان‌های اضطراری موردنیاز هستند و نقاط دسترسی از پیش تعیین‌شده به آن منابع را نیز تعیین کرده‌ایم. این منابع اضطراری عبارت‌اند از: رودخانه – چاه -, قنات, که نیاز به شناسایی منابع برای یک طرح پیش‌گیری مناسب دارد.

حال در این بخش اشاره‌ای با فایرباکس و کپسول آتش‌نشانی خواهیم داشت:

 تولید کننده جعبه آتش نشانی و نصب آنها در محل 

 در سازه‌ها و مخازن, لوله‌های اطفا حریق وجود دارند که به صورت عمودی یا افقی از زمین تا بلندترین نقطه ساختمان (سقف) کشیده شده‌اند و یک خروجی در کف (تعداد خروجی‌ها و جعبه‌ها بسته به‌اندازه هر طبقه می‌باشد) دارند. اجزای هر جعبه شامل یک جعبه باقرقره, یک نازل و یک شیلنگ نواری (حداقل چند مترمربع) است.

انواع سیستم های جعبه آتش‌نشانی

 ۱سیستم خشک: این نوع سیستم به لوله آب شهری متصل نشده و ورودی آن در ورودی ساختمان یا کف نصب‌شده است. آب توسط تانکرها و پمپ‌های حریق وارد لوله‌ها می‌شود و در کلاس موردنیاز، خروجی آن مورداستفاده قرار می‌گیرد. ورودی این سیستم در یک محفظه خارج از خانه یا ساختمان کارگاه اسکان داده می‌شود. این نوع سیستمی است که ما آب را به نزدیک‌ترین نقطه ممکن بدون هدر دادن زمانمی توانیم برسانیم و هنگام رخ دادن حریق مشکلی به وجود نمی‌آید.

۲. سیستم مرطوب: این نوع سیستم انتهای پایینی ساختمان نصب می‌شود یعنی تا طبقه بالای ساختمان (سقف کشیده شده) است. این نوع سیستم به لوله آب شهری متصل می‌شود و در هر حالت همیشه در لوله‌ها, آب وجود دارد. و از داخل آن آب بیرون می‌آید.

جعبه‌های آتش‌نشانی خروجی‌های متفاوتی دارند. بسته به نوع مواد قابل اشتعال در ساختمان یا میزان خروجی آب در هر دقیقه، نوع خروجی بر اساس نرخ و قابلیت اشتعال مواد موجود مشخص می‌شود (معمولاً ۱ / ۲ یا ۱ / ۲ اندازه خروجی) و به‌اندازه ۱ / ۲ اینچ).

جعبه آتش نشانی

قواعدی در مورد نصب جعبه‌های آتش‌نشانی

بنابراین شرایط اساسی تعیین نوع خروجی در این نوع سیستم عبارت‌اند از: سرعت اشتعال مواد موجود.

با استفاده از مواد قابل اشتعال موجود (مقدار) باید ذکر کرد که خروجی یا قطر خروجی به ازای هر دقیقه (بسته به قطر لوله‌ها, مقدار منبع آب متغیر است) تخلیه خواهد شد..

تیغه‌های استاندارد نصب جعبه آتش‌نشانی یا فایرباکس باید در بالای سطح ساختمان نصب شوند.

اگر جعبه در درون دیوار نصب شود, بهترین فاصله از کف زمین حدود ۴ / ۳ سانتی‌متر است.

کپسول های برقی باید در مناطقی که برای همه قابل‌رؤیت هستند, یعنی در مناطقی که پشت دیوارها یا شکاف‌ها دیده می‌شود, نصب شوند تا بتوان به‌طور مؤثر استفاده کرد. اصولاً, کپسول ها بر روی پله‌ها – پیاده‌روها – در ورودی ساختمان‌ها – در راهروها و غیره نصب می‌شود. هر جعبه آتش‌نشانی باید به‌طور کامل شعاع ۶۰ متری خود را بپوشاند.

لازم به ذکر است که نوع آب در اکثر انواع باید به شیر اصلی آب شهری متصل باشد و فشار در بالاترین نقطه آن‌ها نباید کم‌تر از جو آب باشد.

قطر لوله بالابر نباید کم‌تر از چند اینچ (اینچ) و قرقره باشد:

این چرخ مکانیزم بسیار ساده‌تری نسبت به قرقره جعبه زیپ دار دارد, و بهتر است که حلقه را باز کنیم ولوله را دور قرقره نخ کنیم, ترجیحاً ً با یک قرقره و یا اجاق / قرقره. ماده شلنگ که در این قرقره مورداستفاده قرار می‌گیرد, نخ سفید است و هنگام پاشش آب, کل شلنگ باید در اطراف محل آتش‌گرفته باز شود, در غیر این صورت شلنگ باید پاشیده شود و منفجر شود.

منبع دیگر تأمین آب که در بالا بدان اشاره شد, یکی از ابزارهای ایمنی برای خاموش کردن آتش در آدرس قرقره تعبیه‌شده است. این دستگاه دارای یک شلنگ با قطر غیر قابل‌نفوذ پایین است که قطر آن به قطر ۸ / ۸ اینچ و طول آن به قطر ۱۵ / ۱۰ متر اندازه‌گیری می‌شود. این ماده معمولاً ً از pvc ساخته می‌شود. شلنگ دور قرقره مخصوص پیچیده شده و شلنگ باید انعطاف‌پذیر باشد. این شلنگ‌ها به‌طور گسترده برای تحویل سریع آب به محل آتش‌سوزی مورداستفاده قرار می‌گیرند. این قرقره‌ها به انواع مختلفی ساخته می‌شوند و معمولاً ً از یک لوله داخلی ساخته‌شده از چند لایه سخت شده با لاستیک ساخته می‌شوند.

لایه خارجی چوب پلاستیک و از موادی مقاوم نسبت به سایش تشکیل‌شده است که به هم متصل شده‌اند تا pvc را تشکیل دهند.

نصب استاندارد جعبه آتش‌نشانی

  1. باید در مکان‌های مشخص و قابل‌دسترس در هر طبقه نصب شود و سطح آن باید تمام اتاق‌ها را در کف اتاق بپوشاند.
  2. باید در خروجی‌های اضطراری نصب شود.
  3. برای جلوگیری از حرکت باید در داخل شیار نصب شود.
  4. ارتفاع برآمدگی رو به بالا, به ترتیب بیش‌ترین و کم‌ترین ارتفاع را دارد.
  5. فشار آب داخل محفظه باید حداقل سه برابر باشد و جهت و آب خروجی باید در هر دقیقه ۱۰۰۰ لیتر باشد.

جعبه آتش نشانی به لوله های مخصوص آتش نشانی میگویند که بصـورت عمـودی و يا افقی با حداقل

4 اينچ از زمين تا بالاترين نقطه ساختمان كشيده شده است که در هر طبقه يك خروجي یا یک انشعاب

کشیده شده است و مقدار این خروجی ها بستگی به میزان وسعت آن طبقه دارد.

برای اجزاي تشكيل دهنده هرفاير باكس  باید بگوییم که شامل يك قرقره، يك سرلوله

و يك رشته لوله نواري به طول۲۰ متر میباشد.

در ادامه مطلب بارهاورد در بررسی انواع فایر باکس ها همراه باشید.

در واقع باید گفت که ۲ شرط اساسی در تعيين نوع خروجي در اين نوع سيستم مهم است که به شرح زیر است:

1- سرعت اشتعال مواد موجود .

2- مواد قابل اشتعال موجود

یعنی باید توجه شود که خروجی به شكلي در نظر گرفته شود كه در هر دقيقه بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ گالن آبدهي داشته باشد.

در پایان باید گفت، نصب فایر باکس شرایط خاصی دارد که به ۲ مورد از آن ها میپردازیم:

۱ – جعبه آتش نشانی بايد حداقل 30 سانتيمتر از كف ساختمان بالاتر برروی ديوار نصب گردد .

۲در صورتی که فایر باکس در داخل دیوار نصب شود فاصله حداقل ۷۰ سانتی متر بسیار ایده‌آل میباشد.

۳هر فایر باکس باید شعاع ۲۰ متر را پوشش دهد و قطر لوله های آن نبايد كمتر از 4 اينچ باشد.

جمع بندی

یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات آتش‌نشانی برای رفع حریق، جعبه آتش‌نشانی است که سال‌ها در اداره و ساختمان‌های تجاری و اخیراً ً در ساختمان‌های مسکونی برای سهولت استفاده عمومی و اطفا حریق قبل از رسیدن آتش‌نشان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. آشنایی با جعبه‌های آتش‌نشانی و نحوه‌ی استفاده از این ابزار برای جلوگیری از آتش‌سوزی امری بدیهی و ضروری محسوب می‌شود که هر فردی باید آن را فرابگیرد

 

shishebarghi بازدید : 36 سه شنبه 14 آبان 1398 نظرات (0)

 تولید کننده جعبه آتش نشانی

شرکت آذر مهار یکی از تولید کنندگان در ایران ،در زمینه تولید کننده جعبه آتش نشانی

و شیر فایر هیدرانت ( شیر ایستاده آتش نشانی ) است. به عنوان یک تامین کننده کامل تجهیزات آتش نشانی،

سیستم های آتش نشانی ، این صنعت را با محصولات پیشرفته و نوآورانه در هر نقطه در ایران عرضه می کند .

تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران

یکی از دستگاه‌های اطفا حریق مورداستفاده در ساختمان‌ها جعبه آتش‌نشانی است که در بسیاری از نقاط ایران و جهان تولید می‌شود که تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران نیز توسط شرکت‌های متعددی صورت می‌گیرد. کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران مدعی‌اند که درروند تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران از الگوهایی استفاده می‌شود که می‌تواند از تلفات جدی در صورت وقوع یک فاجعه جلوگیری کند و همچنین کنترل گرما و دود تولیدشده توسط آتش را کنترل و مهار نماید.

به دلایل ذکرشده در خصوص تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران می‌توان گفت که, استفاده از جعبه آتش یکی از الزامات یک ساختمان است, و شما باید بدانید که استفاده از یک جعبه آتش یک موضوع اجباری برای قوانین آتش‌نشانی ساختمان است و شما به استفاده از دستگاه‌های اطفا حریق به عنوان هر استاندارد موجود ادامه خواهید داد.

اگر شما جعبه آتش نشای در ساختمان خود نصب نکنید نمی‌توانید پایان کار ساخت‌وساز ساختمانتان را دریافت کنید. بنابراین اگر طبق قوانین بخش آتش‌نشانی ساختمان شما تکمیل نباشد, حتماً باید نظر مثبتی از ناظر بخش آتش‌نشانی داشته باشید تا در آینده بتوانید بحث حریق را حل نمایید.

شما همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد قوانین آتش‌نشانی و دیگر قوانین مربوط به جعبه آتش‌نشانی در اینترنت جستجو نمایید و بخوانید تا ببینید چطور یک جعبه آتش‌نشانی بگیرید و بتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید مخصوصاً اگر در تهران ساکن هستید چراکه چند تا از مراکز بزرگ تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران قرار دارند.

روند تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران

شاید بارها از خودتان این سؤال را پرسیده باشید و بخواهید بدانید که چگونگی روند تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران را بدانید؟ در این قسمت ما قصد داریم یک راهنمای جامع برای بررسی گام به گام از نحوه تولید یک جعبه آتش‌نشانی داشته باشیم.

در مرحله اول، صفحاتی برای ساخت جعبه آتش‌نشانی و در نظر گرفته می‌شوند که ابتدای روند تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران می‌باشد، کیفیت کنترلی درروند تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران بسیار مهم خواهد بود به طوری که هیچ مشکلی پیش نیاید.

مرحله دوم برش می‌باشد که در آن صفحات به ابعاد موردنیاز برای تولید جعبه آتش‌نشانی و اجرای عملیات همسان‌سازی برای تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران و برای نصب بهتر در مرحله مونتاژ، و در صورت انجام کار با ماشین‌های مناسب استفاده می‌شوند. ازآنجاکه این مرحله بسیار مهم است و تأثیر زیادی بر کیفیت نهایی کار دارد باید با دقت فراوانی به اجرا درآید.

سومین مرحله درروند تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران، قفل زدن است. در این مرحله، موقعیت قفل و محل ورودی کلید یدکی و ورودی تهویه در صفحات جعبه آتش ایجاد می‌شوند.

مرحله چهارم، خم کردن است.

مرحله پنجم ساخت یک جعبه آتش جوش‌خورده و پلمب‌شده است. در این مرحله، جوشکاری باید توسط افراد حرفه‌ای و با ماشین‌های پیشرفته انجام شود. که این روند در تولید جعبه‌های آتش‌نشانی در تهران با دستگاه‌های حرفه‌ای اجرا می‌شود.

ششمین مرحله درروند تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران نقاشی کردن جعبه و محتویات درون آن می‌باشد است. در این مرحله، صفحات اول با چربی و فسفات متصل می‌شوند و سپس رنگ درروش کوره شروع می‌شود. (ازآنجاکه رنگ کوره یکی از بهترین و پایدارترین آن‌هاست) در این مرحله، قسمت داخلی ابتدا به داخل وان چربی و فسفات قرار داده می‌شود و پس‌ازآن به وسیله رنگ کوره رنگ‌آمیزی می‌شوند.

آخرین مرحله

پس از نقاشی، زمان نصب اتصالات مختلف از قبیل لولاهای و قفل زمان صورت می‌گیرد.

علاوه بر تولید شیرآلات, اتصالات و نازل‌ها و سایر محصولات در صنعت آتش‌نشانی برای نصب و استفاده از تجهیزات ضروری در ساختمان‌های مسکونی, تجاری, اداری و صنعتی, در تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران انواع مختلف اجاق و قرقره‌ها را نیز تأمین می‌کنند.

 همچنین در تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران به تعداد دلخواه می‌توانید سفارشت خود را ارائه دهید و درخواست خود را مطرح نمایید.. تولید این محصولات با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی و ماشین‌آلات دنیا با دقت زیادی انجام‌شده است که مقاومت بالایی, ظرافت و زیبایی عالی برای محصولات ایجاد کرده است. ایجاد جعبه سفارشی در انواع مدل‌ها و ابعاد کیفیت مطلوب امکان‌پذیر است.

درروند تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران و در فرآیند تولید کننده جعبه آتش‌نشانی این اصل را مطرح می‌نمایند که این جعبه درست مانند یک کانتینر برای نگهداری تجهیزات آتش‌نشانی اصلی است که معمولاً ً در خانه‌های مسکونی، آپارتمان‌ها، ادارات، کارخانه‌ها، انبارهای تولید و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد. این جعبه آتش یکی از اولین کپسولهای آتش‌نشانی است که در مراحل اولیه کار می‌کند و می‌تواند از حوادث بزرگ‌تر و بازگشت شعله جلوگیری کند، علاوه بر آن زمان بیشتری برای خروج ساکنان فراهم می‌کند. جعبه آتش‌نشانی معمولاً ً با رنگ‌های قرمز، نقره‌ای خاکستری و خاکستری ساخته می‌شود و واژه اف مخفف box Fair به مهنای جعبه آتش‌نشانی بر رویان استفاده‌شده است. جعبه آتش یا همان firebox می‌تواند بسته به‌اندازه و مکان مورداستفاده در محتوا متغیر باشد که درروند تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران کلیه‌ی این ملحوضات موردتوجه واقع می‌شوند. محتویات جعبه آتش اغلب شلنگ، نازل، قرقره، شیر و کوپلینگ و کپسول آتش‌نشانی هستند.

چرا باید از تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران حمایت کنیم؟

چند سالی است که متأسفانه به هر نحوی جعبه‌های آتش‌نشانی تولید کشورهای درجه چندم نظیر چین و هند در بازار رخ‌نمایی می‌کنند که شوربختانه حوادث جبران‌ناپذیری هم که در پی استفاده از این محصولات وجود دارد بارها گزارش‌شده است اما همچنان هم‌میهنان ما به علت قیمت نازل‌تر این محصولات بی‌کیفیت جان و مال خود را به راحتی به خطر می‌اندازند در صورت که باید دانست بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که اقدام به تولید جعبه‌های آتش‌نشانی در سطح تهران و شهرستان‌ها می‌کنند دارای بالاترین استانداردهای ملی و بین‌المللی هستند که در سطح جهان این نام‌ها نشان عظمت مهندسی تکنولوژیک ایران می‌باشد پس توصیه می‌کنیم در وهله‌ی اول از تولید جعبه آتش‌نشانی در تهران و سایر شهرهای ایران حمایت نماید و از خرید محصولات بی‌کیفیت خارجی حداقل برای حفظ دارایی‌ها و جان خود محافظت نمایید.

با تخصص و تجربه گسترده ای که از ما طی دهه ها کسب کرده ایم، اکنون مفتخریم که سهم قابل توجهی

در کارایی بیشتر در عملیات نجات و آتش نشانی ایجاد کنیم.هرگونه ارتباط با این شرکت حائز اهمیت بوده

و مارا در پیشرفت و کمک رسانی هرچه بهتر به مشتریان یاری خواهد کرد . تماس دائمی و مستقیم

با افرادی که از محصولات شرکت آذر مهار استفاده می کنند، باعث توسعه مداوم ما می شود.هدف

ما حفظ و نگهداری زندگی و اموال است. اگر ما برای تحقق این جاه طلبی تلاش کنیم ، باید هر روز

در بهبود محصولاتمان سخت تلاش کنیم. ما می دانیم که تیم های نجات در هر شهری از کیفیت

بالای محصولات ما قدردانی می کنند. و ما آن را به عنوان مسئولیت خود می بینیم تا اطمینان

حاصل شود که این موضوع همچنان ادامه دارد.تکنولوژی پیشرفته در جهت تولید، دستیابی

آسان و تحویل به موقع، قابلیت اطمینان قوی و همیشه کارآمد منابع و ویژگی های سازگار

با سیستم های آتش نشانی مدرن و نجات از شرکت آذر مهار می باشد.

تصویر مربوط به جعبه آتش نشانی را در زیر مشاهده می کنید

.

تولید کننده جعبه آتش نشانی

خلاصه ای از مشخصات فنی جعبه های آتش نشانی شرکت  آذر مهار (مورد تآیید سازمان آتش نشانی ایران) 

 تولید کننده جعبه آتش نشانی

یکی از فیلدهای تخصص شرکت آذر مهار  تولید کننده جعبه آتش نشانی می باشد.

که امروزه این محصول مصارف زیادی در ساختمانها  ، برجها ، تونلها ، بیمارستانها ، اماکن عمومی و….دارد

که بوسیله تجهیزات داخل این جعبه های آتش نشانی می توان آتش و حریق را خاموش و یا کنترل نمود.

جعبه های آتش نشانی فضایی هستند که از تجهیزات داخل خود از جمله قرقره آتش نشانی  و…محافظت ف

جعبه آتش نشانی,تولید کننده جعبه آتش نشانی,جعبه آتش نشانی دیواری,جعبه آتش نشانی صنعتی

shishebarghi بازدید : 32 سه شنبه 14 آبان 1398 نظرات (0)

سفارش جعبه آتش نشانی

سفارش جعبه آتش نشانی:شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که به جعبه آتش نشانی یا فایر باکس نیاز داشته باشید اما تاکنون نتوانسته‌اید جعبه آتش نشانی نورد نظر خود را در بازار پیدا کنید و یا از کیفیت جعبه‌های ساخته شده توسط شرکت‌های رایج راضی نیستید و دنبال کاری منحصر به فرد می‌گردید. احتمالاً افراد زیادی به دنبال جعبه آتش نشانی با طرح‌های خاص می‌گردند و به هرترتیبی می‌خواهند اقدام به سفارش نمایند.

چه افرادی اقدام به سفارش جعبه آتش نشانی می‌کنند؟

تحقیقات میدانی نشان می‌دهند که افرادی که اقدام به سفارش انواع جعبه آتش نشانی می‌کنند در یک خصوصیت با هم اشتراک دارند و آن این می‌باشد که آنها نتوانسته‌اند نیازهای خود را در بازار جستجو نمایند.

دسته‌ی اول-خاص پسندان می‌باشند که جستجوی زیادی اجام داده‌اند اما به دلیل طبع انحصاری خود می‌خواهند می‌خواهند یک کار انححصاری داشته باشند که این دسته معمولاً از طرح‌های درون بازار راضی نیستند.

دسته‌ی دوم- افرادی‌اند که هدفشان از سفارش جعبه های آتش نشانی پیدا کردن یک جعبه آتش نشانی مناسب محل سکونتشان می باشدچرا که ممکن است جعبه‌های آتش نشانی موجود در بازار به درستی نتوانسته است نیازهای آنان را برآورده سازد.

دسته‌ی سوم- این افراد یا گروهها معمولاً به صورت کلی قصد خرید دارند و به همین علت اقدام به ثبت سفارش جعبه آتشنشانی می‌کنند تا قیمت نهایی برای انها پایین‌تر از حد قیمت گذاری شده باشد.

این دسته معمولاً انبوه سازان یا پیمانکاران می‌باشند که سود اصلی کسب و کار آنها در خرید کلی اجناس می‌باشد.

چطور انواع جعبه آتش نشانی را سفارش دهیم؟

سفارش جعبه خیلی فرآیند پیچیده‌ای نیست. فقط کافی است کمی در اینترنت جستجو نمایید و سایت های فراوانی اقدام به ثبت سفارش جعبه آتشنشانی می‌نمایند و جعبه‌های گوناگونی را در طرح‌ها و شکل‌های گوناگون و با کیفیت‌های متفاوتی برای شما ارائه می‌دهند و شما بر اساس نیاز خود یا کسب و کارتان اقدام به خرید جعبه‌های مورد نظر می‌نمایید.

از کجا خرید کنیم؟آیا تولید کننده جعبه آتش نشانی قیمت های ارزان تری نسبت به سایر فروشگاه ها ارائه می دهد؟

مکان‌های زیادی برای خرید کردن شما وجود دارد. شما می‌توانید خرید خود را ازسایت های اینترنتی, صفحات موجود در شبکه‌های اجتماعی یا حتی خرید فیزیکی از بازار تجربه نمایید. البته با توجه به گسترش روز افزون کارگاههای تولی جعبه آتش نشانی شما گزینه‌های فراوانی را پیش روی خود برای خرید از این درگاههای ارتباطی دارید. اما فراموش نکنید برای خرید تمام معیارهای ضروری نظیر اندازه‌ی فضای خود و ابعاد جعبه را پیش از سفارش جعبه ها لحاظ نمایید چرا که بعد از ثبت سفارش جعبه های آتش نشانی تقریباً هر گونه اصلاحیه‌ای ممکن است ناممکن باشد.

چه مواردی برای سفارش جعبه ها آتش نشانی باید لحاظ شود

جعبه آتش نشانی یا فایرباکس در انواع مختلفی در بازارها وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به جعبه آتش‌نشانی, جعبه آتش, کابین تک دره و کابین دو دره تقسیم کرد. بسته به اندازه واحدها در ساختمان و واحدهای کسب‌وکار مربوطه و میزان فضای موجود, می‌توانید جعبه آتش نشانی مناسب خود را خریداری کنید.

سفارش جعبه آتش نشانی

مهم‌ترین به رندهای جعبه‌های آتش نشانی

جعبه آتش نشانی پامچال

 جعبه آتش نشانی آریا

جعبه آتش نشانی استیل

جعبه آتش نشانی سامان

. در جدول بالا می‌توانید برخی از انواع به رندهای جعبه آتش در بازار را ببینید.. ابعاد استاندارد جعبه آتش نشانی معمولاً استاندارد نیست. بنابراین, می‌تواند مطابق با الزامات اجرایی مشتری محورانه و میزان فضای موجود اقدام به سفارش جعبه نمایید. اما سفارش جعبه آتشنشانی باید حداقل یک بعد داشته باشد.

اندازه قرقره را در نظر بگیرید, با توجه به اینکه قرقره باید داخل جعبه آتش باشد. قیمت جعبه آتش را در فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید به راحتی دنبال نمایید و سپس اقدام به سفارش جعبه ها آتش نشانی نمایید تا اینکه کالا گران به دست شما نرسد.

سفارش جعبه آتش نشانی وکپسول آتش نشانی

کپسول‌های آتش‌نشانی، سیلندرهای فلزی جامد هستند که با آب یا یک نوع کربن دی‌اکسید کربنی پر شده‌اند و هنگامی که اهرم را بر روی سیلندر فشار می‌دهید، مواد با فشار بالا خارج می‌شوند. در این کپسول، یک لوله محفظه فشار را به بالای کپسول متصل می‌کند و یک دریچه فنر ارتباط بین لوله و خروجی را مسدود می‌کند. در بالای استوانه، یک سیلندر کوچک دیگر با گاز فشرده از جمله دی‌اکسید کربن و یک شیر برای جلوگیری از انتشار CO۲وجود دارد.

معمولاً در بسیاری از فروشگاهها هنگامی که مکان شما آب ندارد و شما قصد سفارش جعبه  دارید به شما توصیه می‌شود به دلیل سهولت کارکرد همزمان اقدام به سفارش جعبه آتشنشانی وکپسول آتش نشانی نمایید و از کپسول آتش نشانی به جای ادوات درون جعبه آتش نشانی استفاده نمایید.

برای استفاده از کپسول آتش‌نشانی، باید چفت در را بکشید و اهرم را فشار دهید. این اهرم یک میله را فشار می‌دهد تا دریچه فنر را به پایین هل دهد و دریچه خروجی را باز کند. گاز فشرده با فشار آزاد می‌شود و با نیروی قابل‌توجهی از مخزن به خروجی تخلیه می‌شود.

این نیرو باید مستقیماً ً در سوخت هدف قرار گیرد. معمولاً شرکت‌ها کپسول‌هایی با اندازه‌های مختلف و گازهای مختلف می‌سازند.

جمع بندی

مطمئن باشید که  سفارش جعبه آتشنشانی می تواند حس امنیت و آرامش را در محیط سکونتی شما ایجاد نماید و این حس در سراسر محیط شما نهادینه می شود چرا که تمام افراد جامعه در فکر رفاه خود می باشندو این رفاه است که رنگ و بوی ایمنی را نیز با خود به همراه دارد.

توصیه ما این است که هنگامی که قصد خرید و سفارش جعبه را دارید ابتدا نیازهای خود و محیطتان را بشناسید سپس برای خود تعیین نمایید که به دنبال چه چیزی می‌گردید و اینکه قرار است چقدر برای آن هزینه نمایید. آیا مبلغ هزینه برای شما مهم است و ایا مکان شما هر اندازه‌ای را پوشش می‌دهد. به چه نوع جعبه‌ی آتش نشانی نیاز دارید.

آیا برای سفارش جعبه آتشنشانی فقط به جعبه آتش نشانی خالی نیاز دارید؟ آیا ملحقات درون جعبه نیز برای شما مهم هستند و یا اینکه می‌خواهید از کپسول آتش نشانی برای پوشش دهی به نیازتان استفاده نمایید. آیا مهم است که سفارش جعبه آتشنشانی توسط کدام شرکت اجرا شود و یا مهم نیست؟ و… این پرسش‌ها را بهتر است از خودتان بپرسید تا دچار سردرگمی نشوید

 

shishebarghi بازدید : 33 سه شنبه 14 آبان 1398 نظرات (0)

قیمت جعبه آتش نشانی

قیمت جعبه آتش نشانی: تابع  عوامل گوناگونی می باشد.به عبارت دیگر موارد گوناگونی دست در دست یکدیگر می دهند تا قیمت نهایی و تمام شده ی جعبه ی آتش نشانی را برای مصرف کننده تعیین نمایند. معمولاً جعبه های آتش نشانی از حیث موادی که این جعبه ها با آنها ساخته می شوند,کشورهایی که این جعبه هادر آن ها تولید می شوند,کارخانه هایی که محل تولید این جعبه های اتش نشانی هستند و حتی قدمت کارخانه ها و کارگاه ههای تولید کننده نیز در فرآیند قیمت گذاری و قیمت تمام شده جعبه اتش نشانی دخالت دارند.

برای اینکه درک دستی نسبت به قیمت جعبه های آتش نشانی داشته باشید می توانید با ما همراه باشید تا در این مقاله پیرامون قیمت انواع جعبه آتش نشانی المان ها و پارامترهای تاثیر گذار و تعیین کننده را برای شما ذکر نماییم.

قیمت انواع جعبه آتش نشانی بسته به اندازه و جنس آن متفاوت خواهد بود . می‌توانید قیمت همه جعبه‌های آتش‌نشانی را در فروشگاه ها ببینید و مقایسه نماییید . هنگام خرید یک جعبه آتش نشانی , زیبایی و قیمت تولید کننده آن را در نظر بگیرید . جعبه‌های آتش نشانی همیشه در معرض رطوبت یا شرایط جوی نامطلوب قرار دارند و به طور کلی در جاهایی که تحت‌تاثیر اشیاء قرار می‌گیرند واقع شده اند . بنابراین , ما می‌خواهیم اشاره کنیم که شما باید دستگاه‌های اطفا حریق با کیفیت بالا را با قیمت مناسب خریداری کنید .

قیمت  تولید کننده جعبه آتش نشانی برای خریدار چقدر است؟

 بر حسب ضخامت ورق استفاده‌شده , لوله و اتصالات آن متفاوت است. معیار اصلی خرید جعبه آتش‌نشانی را برای کیفیت و قیمت مناسب تنظیم کنید . انواع مختلفی از محصولات صنعتی توسط شرکت های گوناگون تولید می شود و شما , عزیزان , می‌توانید ارزان‌ترین جعبه آتش نشانی  را مستقیما ً از گروه های صنعتی بدون هزینه خریداری کنید . لیست قیمت‌ها را نیز می توانید در صفحه قیمت محصولات ببینید .

قیمت جعبه آتش به عوامل زیادی بستگی دارد . سافت باکس‌ها یکی از بهترین تجهیزات اطفا حریق هستند . وجود تجهیزات اطفا حریق موجود در زمان آتش‌سوزی می‌تواند به خاموش‌کردن آتش در زمان‌های بحرانی کمک کند . معمول‌ترین عامل برای بسیاری از افراد , خرید جعبه آتش نشانی و داشتن یک جعبه آتش نشانی است .

قیمت جعبه آتش نشانی

قیمت انواع جعبه آتش نشانی

 شما می‌توانید قیمت انواع مختلف جعبه‌های آتش نشانی را در مغازه  ها  پیدا کنید . انواع جعبه آتش نشانی در انواع و مدل‌های مختلف موجود هستند . قیمت صندوقهای آتش‌نشانی نیز بر اساس آنها جنس فرق می‌کند و در تمام انواع آهن , نیمه فولاد , فولاد و … بسته به محل نصب , قیمت انواع مختلف اجاق را می‌توان یافت .

 قیمت کابین منفرد و قیمت دو کابین را می‌توان بر اساس تعداد کابین بیان کرد . شما باید نوع درست بسته آتش نشانی بسته به اندازه واحدها در ساختمان و واحدهای کسب‌وکار مربوطه و میزان فضای موجود را خریداری کنید .چرا که در نهایت کسی که قیمت  انواع جعبه آتش نشانی را باید بپرذازد شما هستید و هزینه ی آن از جیب شما خارج  می شود.

چه موقع باید یک جعبه آتش نشانی بخریم؟

جعبه آتش نشانی برای نگه داشتن تجهیزات اطفا حریق استفاده می‌شود , بنابراین هنگام خرید یک جعبه آتش نشانی باید بدانید چه نوع تجهیزاتی می‌خواهید در جعبه آتش نشانی خودتان قرار دهید . اگر محیط محدود و کوچک باشد و وسائل شما محدود باشند , خرید هر  نوع جعبه آتش نشانی با  هر اندازه اشتباه است . اگر شلنگ آتش‌نشانی بخشی از تجهیزات آتش‌نشانی شما باشد . دیگر چیزهایی که باید به خاطر داشته باشید , ضخامت و نوع ورق استفاده‌شده در ساخت جعبه است . در نظر گرفتن نوع جوش نیز آخرین نکته است .

کپسول آتش‌نشانی تکی یا دوتایی بخرید ؟

همان‌طور که در بالا گفته شد , انتخاب نوع کپسول آتش‌نشانی و محیط نصب بستگی به فضای شما دارد . اگر پارامترهای زیادی در این مورد وجود دارد که باید در جعبه ها آتش نشانی گنجانده شوند , خرید یک کابین اتصال فایرفاکس بهترین گزینه است . فراموش نکنید که ادواتی که به جعبه اضافه می شوند روی قیمت جعبه های آتش نشانی تاثیر گذارند و قیمت نهایی جعبه  آتش نشانی را به نوعی تعیین می نمایند.

قیمت جعبه های آتش نشانی توکار

در یک جعبه آتش نشانی توکار که به آن اشاره می‌شود ، یک جعبه آتش درون یک محفظه دیوار نصب شده‌است و پس از تکمیل بقیه مراحل ساختمان مانند نقاشی یا سفیدکاری ، کادر اصلی و تجهیزات اصلی آن در داخل آن قرار دارند . سپس آن را نصب می‌کنند . مزیت و عملکرد یک جعبه آتش‌نشانی توکار ساخته‌شده می‌تواند مشابه با سایر جعبه‌های آتش‌نشانی باشد ، بسته به نوع احتیاجات شما این جعبه های توکار می توانند نیازهای شما را پوشش دهند.

کپسول آتش‌نشانی توکار معمولا ً در راهروها و مکان‌هایی قرار می گیرد که توسط فردی در یک ساختمان و یک زمین قابل‌ دسترسی باشد . ارتفاع کف جعبه آتش  نشانی توکار که از کف ساختمان نصب شده‌است باید ۲ سانتیمتر باشد .

ابعاد کپسول‌های آتش‌نشانی توکار ساخته‌شده معمولا ً ۶۰ در ۵۰ و ۷۰ در ۶۰ هستند ، اما هم اکنون هم جعبه های اتش نشانی با سایزهای دیگری نیز  به طور گسترده استفاده می‌شوند و هم چنین به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند و با ورقه‌های ضخیم 1 در 7/ ساخته می‌شوند . جعبه‌ها معمولا ً فلز یا فولاد می باشند که در نهایت این امر روی قیمت جعبه های  آتش نشانی تاثیر گذار می باشد.

تاثیر محل ساخت بر قیمت جعبه های آتش نشانی

محل ساخت جعبه های آتش نشانی روی قیمت تمام شده آنها تاثیر گذار می باشد. همانگونه که می دانید با توجه به روندی سقوطی ارزش ریال کالهایی که از کشورهای اروپایی و ایالات متحده و سایر کشورهای توسعه یافته به دورن کشور وارد می شوند دارای قیمت بالایی نسبت به محصولات داخلی می باشند و به عبارتی تاثیر محل ساخت بر قیمت جعبه آتشنشانی غربی بسیار زیاد می باشد و در بسیاری از موارد قیمت جعبه های آتش نشانی امریکایی یا اروپایی چند برابر جعبه های ایرانی می باشد.

همچنین قیمت جعبه آتشنشانی ساخت کشورهایی نظیر چین یا هند که کیفیت هایی نامطلوب نیز دارا می باشند نیز از قیمت جعبه های ایرانی پایین تر می باشد

 

shishebarghi بازدید : 20 سه شنبه 14 آبان 1398 نظرات (0)

خرید جعبه آتش نشانی

آیا شما هم قصد خرید جعبه آتش نشانی دارید؟ اگر قصد خرید جعبه آتش نشانی را دارید باید بدانید که پا رام‌ترهای گوناگونی در تعیین قیمت جعبه آتش‌ نشانی مؤثر می‌باشد. پارامترهایی که سبب کاهش یا افزایش قیمت جعبه آتش‌ نشانی می‌گردد و خرید جعبه آتش‌نشانی را مقرون به‌صرفه می‌کند.

آتش حادثه‌ای است که هرلحظه ممکن است در هر جایی رخ دهد. ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که یک آتش‌سوزی رخ دهد و نمی‌توان از آن جلوگیری کرد، اما شما می‌توانید با خرید تجهیزات آتش‌نشانی مناسب (ازجمله خرید جعبه آتش‌نشانی) صدمات ناشی از آتش‌سوزی را به حداقل برسانید..

درحالی‌که آتش می‌تواند دوست ما در برخی موارد، می‌تواند بدترین دشمن ما باشد. آتش مخرب است و دود ناشی از آتش‌سوزی فضای سمی و خطرناکی ایجاد می‌کند. تشخیص سریع و کنترل آتش‌سوزی می‌تواند جان هزاران جان، املاک و هزاران خسارت جبران‌ناپذیر را نجات دهد. در صورتی که درباره پیش‌گیری از حادثه و تجهیزات اضطراری فکر درست و حسابی بکنید و اقدام به خرید جعبه آتش‌نشانی مناسب با محیط کار یا سکونت خودتان بکنید.

خرید انواع جعبه آتش نشانی

انواع جعبه‌های آتش‌نشانی بسته به نیازهای مشتری و نظر متخصص تقسیم‌بندی می‌شوند. این جعبه‌ها به‌طورکلی شامل آیتم‌های سفارشی ساخته‌شده از ورق فلزی، صفحه پشتی و چارچوب و الگوها و ورقه‌های فولادی و گالوانیزه هستند. مایعات با ضخامت از ۰.۷ mm تا ۲ میلی‌متر برای آهن و گالوانیزه یا ۱ میلی‌متر، ۱.۲۵ میلی‌متر و ۱.۵ mm برای جعبه‌های فولادی در آن‌ها به کار می‌روند.

قیمت تولیدجعبه‌های آتش‌نشانی

قیمت جعبه‌های آتش‌نشانی با توجه به ترتیب سفارش و نوع تقاضا از 240 هزار تومان به بالا می‌باشد که بر اساس تجهیزات و مواد آن قیمت‌گذاری شده است و برای خرید جعبه آتش‌نشانی می‌توانید در فضای وب سا فروشگاه‌های سطح شهر اقدام به خرید نمایید.

خرید جعبه آتش نشانی

چرا باید اقدام به خرید جعبه آتش‌ نشانی کنیم؟

یکی از ابزارهای مهم موردنیاز برای کنترل و خاموش کردن آتش و جلوگیری از انتشار آتش به مکان‌های دیگر در ساختمان‌های بزرگ و انبارهای بزرگ، جعبه آتش‌نشانی است. این سیستم برای ایمنی و احتیاط ضروری هستند. این بیستم را می‌توان به عنوان منبع تأمین آب برای خاموش کردن آتش در نظر گرفت.

خرید جعبه آتش‌نشانی: در سازه‌ها و مخازن, لوله‌های مخصوص آتش‌نشانی وجود دارند که به صورت عمودی یا افقی حداقل ۵ اینچ از زمین تا بالاترین نقطه ساختمان امتداد دارند (تعداد خروجی و جعبه‌ها به‌اندازه هر طبقه بستگی دارد). اجزای هر جعبه شامل یک جعبه باقرقره, نازل و یک شلنگ نوار (حداقل ۲ متر) است.

انواع بیستم جعبه آتش‌نشانی
  1. بیستم خشک: این نوع بیستم به لوله آب شهری متصل نشده و ورودی آن در ورودی ساختمان یا کف نصب‌شده است. آب توسط تانکرها و پمپ‌های حریق به میزان نیاز پمپاژ می‌شود و خروجی آن در سطح موردنظر مورداستفاده قرار می‌گیرد. ورودی و خروجی بیستم در محوطه‌ای بیرون از خانه و یا در محل کار قرار دارد. این نوع بیستم راهی خوب برای رسیدن به نزدیک‌ترین نقطه بدون هدر دادن زمان است.
  2. بیستم تر: این نوع بیستم, از دورترین بخش ساختمان, یعنی زیرزمین بالای تا بالای ساختمان, یعنی سقف امتداد دارد. این نوع بیستم به لوله آب شهری متصل است و به هر حال همیشه در لوله‌های آن آب وجود دارد. و آب از داخل آن بیرون می‌آید. این جعبه آتش‌نشانی دارای خروجی‌های متفاوتی است. نوع خروجی یا مقدار خروجی آب در هر دقیقه بر اساس نوع ماده قابل اشتعال در ساختمان بستگی دارد, یعنی نوع خروجی بر اساس نرخ و میزان قابلیت اشتعال مواد موجود در دسترس است.

بنابراین شرایط اساسی تعیین نوع خروجی در این نوع بیستم عبارت‌اند از:

سرعت اشتعال مواد موجود.

مقدار مواد قابل اشتعال در دسترس

نصب و خرید جعبه آتش‌ نشانی

پس از خرید جعبه آتش‌نشانی باید توجه کرد که جعبه آتش‌نشانی در بالای سقف ساختمان نصب‌شده.

اگر جعبه آتش‌نشانی در داخل دیوار نصب شود, بهترین فاصله از کف زمین حدود ۱۰ سانتی‌متر است.

جعبه آتش‌ نشانی باید در مناطقی نصب شود که برای همه قابل‌رؤیت باشند, یعنی در مناطقی که در آن‌ها قابل‌رؤیت است, در پشت دیوارها یا شکاف نباید نصب شود تا بتوان به‌طور مؤثر از آن استفاده کرد. درواقع, جعبه آتش‌نشانی در پله‌های پله‌برقی – پیاده‌روها – در ورودی ساختمان‌ها – راهروها و غیره نصب می‌شود.

هر اجاق باید شعاع ۶۰ مار را بپوشاند.

خرید جعبه آتش‌نشانی با قیمت ارزان

برای خرید جعبه آتش‌نشانی با قیمت ارزان ابتدا باید نیازهای محیط موردنظر خود را بشناسید و بدانید دقیقاً جعبه آتش‌نشانی موردنظر شما برای چگونه محیطی قرار است استفاده شود چراکه این امر در فرآیند خرید جعبه آتش‌نشانی با قیمت ارزان بسیار مؤثر می‌باشد و می‌تواند قیمت تمام‌شده را تا حد زیادی برای شما کاهش دهد.

همچنین باید به نوع ساختمانی که قرار است در آن جعبه آتش‌نشانی نصب شود نیز توجه شود. همین طور نوع فعالیتی که در این محیط اجرامی شود نیز بسیار حائز اهمیت است چراکه برخی از فعالت های مستلزم داشتن جعبه‌های گران‌قیمت و بزرگ‌تری هستند و برخی از فعالیت‌ها توسط جعبه‌های کوچک به راحتی پوشش داده می‌شوند مثلاً روند خرید جعبه آتش‌نشانی برای یک مغازه‌ی سوپرمارکت با روند خرید جعبه آتش‌نشانی برای یک شرکت یا بیمارستان که افراد زیادی روزانه در آن رفت‌وآمد می‌کنند کاملاً متفاوت است و بسته به نیاز محیط می‌تواند قیمت نهایی کالا برای شما تغییر کند و به عبارتی کم یا زیاد شود.

مطمئناً همیشه هم نباید به فکر خرید جعبه آتش‌نشانی با قیمت ارزان باشید چراکه جعبه‌های ارزان‌قیمت گاهاً ممکن است دارای کیفیت ضعیف‌تری باشند یا جزو جعبه‌های ساخته‌شده توسط کشورهایی نظیر چین باشند که فاقد کیفیت لازم می‌باشند

 

shishebarghi بازدید : 38 سه شنبه 14 آبان 1398 نظرات (0)

جعبه آتش‌نشانی دیواری

جعبه‌های آتش‌نشانی انواع گوناگونی دارند که یکی از شاخص‌ترین این نوع جعبه‌ها جعبه آتشنشانی دیواری که بر روی دیوار نصب می‌شود. این نوع جعبه دارای مزایا و معایبی است و دارای استانداردهایی نیز می‌باشد. این جعبه بر اساس نیاز افراد مختلف در مکان‌های مختلف تعبیه می‌شود.

جعبه آتش‌نشانی دیواری یکی از محصولات پرکاربرد در میان جعبه‌های آتش‌نشانی می‌باشد که به دلیل سهولت دسترسی و قرارگیری بر روی دیوار و عدم اشغال فضا بر روی زمین طرفدارن بسیار زیادی دارد. این جعبه‌ها معمولاً به صورت پر یا خالی فروخته می‌شوند. که جعبه‌های پر معمولاً شامل نازل, قرقره و شلنگ می‌باشند که با توجه به حجم جعبه و فضایی که جعبه اشغال می‌نماید حجم محتویات آن نیز تغییر می‌نماید, مثلاً هنگامی‌که جعبه بزرگ‌تر باشد محتویات بیشتری را در خود جای می‌دهد و جعبه‌های کوچک‌تر محتویاتی با ابعاد اندک‌تر را در درون خود جای می‌دهند.

جعبه آتشنشانی دیواری چیست؟

جعبه های دیواری، همان‌طور که این نام دلالت بر آن دارد، جعبه‌های آتش‌نشانی حاوی کپسول آتش‌نشانی هستند، که معمولاً ً شامل لوله آتش و محل نگه‌داری لوله و کپسول آتش‌نشانی می‌باشد و بر روی دیوار نصب می‌شوند.

استاندارد نصب: کف جعبه باید در ارتفاع ۲ سانتی‌متر از کف اتاق نصب شود.

نصب: باید در مکان‌هایی نصب شود که کاملاً قابل‌رؤیت باشند.

مناسب‌ترین مکان، ورودی و نقاط خروجی ساختمان.

جعبه های دیواری عموماً در راهروها، نزدیک پله‌ها و در خروجی نصب می‌شوند.

لازم به ذکر است که این جعبه‌ها نباید هرگز در سنگرها و پشت دیوارها نصب شوند.

دستگاه‌های خاموش‌کننده آتش باید به‌گونه‌ای نصب شوند که بتوانند تا شعاع ۵ متری خاموش شوند.

همچنین، جعبه آتشنشانی دیواری نباید بیش از ۲ متر از هم فاصله داشته باشند.

نصب جعبه آتشنشانی دیواری

برای نصب یک کپسول آتش‌نشانی دیواری و یا یک جعبه هاآتش‌نشانی دیواری باید در مناطقی خاص این عمل انجام شود که دسترسی به همه و علاوه بر چشم عمومی آسان باشد. جعبه‌های آتش‌نشانی دیواری معمولاً ً در نزدیکی ورودی و خروجی ساختمان نصب می‌شوند. بهترین مکان برای نصب یک جعبه  دیواری ورودی ساختمان و پله‌های اضطراری است.آذر مهار  تولید کننده جعبه آتش نشانی

 

جعبه آتش‌نشانی دیواری معمولاً ً به صورت افقی یا عمودی، ۱۳۰ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد و بر روی دیوار نصب می‌شود. تعداد جعبهدیواری که در هر طبقه نصب می‌شوند به‌اندازه زمین بستگی دارد، اما فاصله کلی بین جعبه‌های آتش‌نشانی دیواری در ساختمان نباید بیش از ۳۰ متر باشد.

انواع شبکه آتش در جعبه آتشنشانی دیواری

 انواع شبکه آتش در جعبه  دیواری در دو شبکه خشک و مرطوب قرار می‌گیرد:

  1. جعبه آتش شبکه خشک و جعبه آتش شبکه آتش‌نشانی خشک سیستم آتش‌نشانی خشک به لوله آب شهرداری متصل نشده است. آب موردنیاز برای این سیستم توسط تانکر آب موجود در موتورهای آتش فراهم‌شده است. بنابراین، ورودی سیستم همیشه نزدیک در ورودی نصب خواهد شد تا یک تانکر آتش‌نشانی نصب شود و در صورت نیاز به آب آن را پمپاژ کند. ازآنجاکه هیچ آبی در لوله‌ها وجود ندارد، شبکه خشکی نامیده می‌شود.
  2. سیستم حریق شبکه بیشتر مکان‌ها از نوع، سیستم مرطوب انواع شبکه آتش در جعبه دیواری می‌باشد که به‌طور مستقیم به لوله آب شهری و جریان آب درزمانی که نازل باز می‌شود متصل می‌شود. این سیستم، کل ساختمان را از زیرزمین تا سقف پوشش می‌دهد. همه درها در همه طبقات ساختمان جمع شده‌اند. ازآنجاکه انواع شبکه آتش در جعبه آتشنشانی دیواری مرطوب به آب شهری متصل شده است، همیشه در لوله آب وجود دارد که به همین دلیل تالاب نامیده می‌شود.

جعبه دیواری تک درب فلزی

این نوع جعبه آتش در ابعاد مختلف و به شکل روکار و یا توکار ساخته‌شده است.

جعبه دیواری بهترین گزینه در تجهیزات آتش‌نشانی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، واحدهای صنعتی و انبارها می‌باشد.

چرا باید از جعبه آتش‌نشانی دیواری استفاده کنیم؟

ازآنجاکه عوامل اصلی دخیل در حوادث، غفلت و فقدان آگاهی شهروندان جامعه می‌باشد، افزایش فرهنگ ایمنی مستلزم توجه و درک عمق خطر، اصول پیش‌گیری، درک پدیده‌های آتش‌زا و واکنش‌های اولیه به یک تصادف و سانحه است.

تغییرات قابل‌توجهی در الگوهای زندگی و زیست و توسعه شهری به نیاز به ساختمان‌های بزرگ، توسعه شبکه‌های انرژی و گاز و بسیاری عوامل دیگر منجر شده است که سبب افزایش آتش‌سوزی در ساختمان‌ها و افزایش خطرات می‌شود.

متأسفانه، اگرچه توسعه حفاظت از آتش و تشویق به پیروی و اعمال دستورالعمل‌ها و توصیه‌هایی که در آن وجود دارد از اهمیت ویژه‌ای برای یک جامعه از نقطه‌نظر ایمنی عمومی برخوردار است، و علی‌رغم این استانداردها و معیارهای آن، گسترش آتش‌سوزی، تلفات انسانی، و خسارت‌های اقتصادی به یک چالش مؤثر بدل شده است که مجدداً به عنوان مسئله‌ای بی‌اهمیت در چارچوب‌های قانون‌گذاری ساختمان مشاهده می‌شود.

این سهل‌انگاری، چه به خاطر فقدان توجه به فرهنگ عمومی و یا ضعف خود آیین‌نامه، هیچ توجیهی برای آن ندارد، با توجه به آسیب مداوم به زندگی مردم در جامعه عدم توجه بیش از پیش نسبت به مسئله‌ی آتش‌سوزی ما را بر آن می‌دارد به‌طور همه‌جانبه‌ای به فکر مقابله با این چالش باشیم.

دلیل اصلی ناکارآمدی مقررات حفاظت از آتش‌سوزی این است که نظریات و دیدگاه‌های اکثریت افراد جامعه درباره آماده‌سازی و تنظیم این مقررات مبهم و نامعین است. عدم آگاهی از رفتار آتش و ویژگی‌های ساختمان از یک‌سو و انواع زیادی از آتش‌سوزی‌ها در طرف دیگر باعث می‌شود که هرکسی به‌طور متفاوت در مورد احتمال موردنیاز پیش‌بینی‌های لازم در ساختمان اظهارنظر کند.

با این حال با توجه به ضعف‌های برنامه‌ها برای گذر از چالش عدم برنامه‌ریزی بهره‌گیری جعبه آتشنشانی دیواری است چراکه حتی در صورتی که مکان‌یابی خاصی برای جعبه آتش‌نشانی صورت نگرفته باشد باز باکمی دقت می‌توان جعبه آتشنشانی دیواری مکان‌یابی نمود

 

shishebarghi بازدید : 32 سه شنبه 14 آبان 1398 نظرات (0)

 

جعبه آتش نشانی صنعتی

جعبه آتش نشانی صنعتی چه نوع جعبه ای است و تفاوت آن با سایر جعبه های آتش نشانی چیست؟چرا مراکز بزرگ صنعتی باید از جعبه آتشنشانی صنعتی به جای جعبه آتش نشانی کوچک و خانگی استفاده نمایند.ما در این مقاله برآنیم که بدانیم ایمنی جعبه آتش نشانی صنعتی در چه حدی است؟ کدهای جعبه آتش نشان صنعتی شامل چه نوع کدهایی است و کجا اجرا می شوند؟ از کجا باید جعبه آتشنشانی صنعتی را خریداری نماییم؟

چه الزامات اساسی در خصوص جعبه آتش نشانی صنعتی  وجود دارد؟

ایمنی جعبه های آتشنشانی صنعتی در چه حدی است؟

ایمنی جعبه  آتش نشانی صنعتی شامل مجموعه‌ای از اقدامات است که قصد دارد ویرانی ناشی از آتش را کاهش دهد . معیارهای ایمنی جعبه ها آتش نشانی صنعتی شامل معیارهایی هستند که برای جلوگیری از احتراق ل کنترل‌نشده در نظر گرفته می‌شوند و آن‌هایی که برای محدود کردن توسعه و اثرات آتش‌سوزی بعد از شروع آن مورد استفاده قرار می‌گیرند .

معیارهای ایمنی جعبه ها شامل فاکتورهایی می باششد که در طول ساخت‌وساز یک ساختمان برنامه‌ریزی شده‌اند و یا در سازه‌هایی که قبلا ً موجود بوده اند و آن‌هایی که به سرنشینان ساختمان آموزش داده می‌شوند .

تهدیدها علیه ایمنی جعبه های صنعتی معمولا ً به عنوان خطرات آتش‌سوزی شناخته می‌شوند . خطر آتش‌سوزی ممکن است شامل وضعیتی باشد که احتمال آتش‌سوزی را افزایش دهد یا مانع از فرار در صورت وقوع آتش‌سوزی شود .

ایمنی جعبه آتش های نشانی صنعتی اغلب بخشی از ایمنی ساختمان است . آن‌هایی که ساختمان‌ها را برای نقض قانون آتش‌سوزی بازرسی می‌کنند و به مدرسه می‌روند تا به کودکان در مورد موضوعات ایمنی آتش آموزش دهند ، اعضای بخش آتش‌نشانی شناخته‌شده به نام افسران جلوگیری از آتش‌سوزی هستند . افسر ارشد پیش‌گیری از آتش‌سوزی یا رئیس مرکز پیش‌گیری از آتش‌سوزی به طور معمول تازه واردان را به بخش پیش‌گیری از حریق آموزش می‌دهد و همچنین ممکن است بازرسی‌ها را انجام دهد و یا ارائه‌ها را انجام دهد .

کدهای جعبه آتشنشانی صنعتی

در ایالات‌متحده , کدهای جعبه های صنعتی ( کد پیش‌گیری از آتش‌سوزی یا  کدهای جعبه  صنعتی) یک کد مدل است که توسط دولت یا حوزه قضایی محلی اتخاذ شده و توسط افسران پیش‌گیری از آتش‌سوزی در ادارات آتش‌نشانی شهرداری اجرا می‌شود. این مجموعه قوانینی است که حداقل الزامات برای جلوگیری از آتش‌سوزی و انفجار ناشی از انبار , جابجایی , یا استفاده از مواد خطرناک یا سایر شرایط خطرناک خاص را تجویز می‌کنند . کدهای جعبه آتشنشانی صنعتی قانون ساختمان را کامل می‌کند . هدف اصلی کدهای جعبه آتشنشانی صنعتی, جلوگیری از آتش‌سوزی , اطمینان از اینکه آموزش و تجهیزات لازم در دست است , و اساس طراحی اصلی ساختمان , از جمله طرح اصلی تعیین‌شده توسط معمار , در خطر نیست . قانون آتش‌سوزی همچنین به الزامات بازرسی و نگهداری تجهیزات حفاظت از حریق در جهت حفظ حفاظت از حریق و اقدامات حفاظت از حریق غیرفعال می‌پردازد .

یک کد جعبه صنعتی معمولی شامل بخش‌های اجرایی در مورد عملیات قانون گذاری و اجرای قانون و بخش‌های اساسی مربوط به تجهیزات اطفا حریق , خطرات خاص مانند کانتینرها و حمل و نقل برای مصالح قابل‌اشتعال , و قوانین خاص برای ساختمان‌های خطرناک , فرآیندهای صنعتی و نمایشگاه‌ها می‌شود .

بخش‌ها ممکن است الزامات اخذ مجوز و احتیاطات لازم برای باقی ماندن در انطباق با مجوز را تعیین کنند . برای مثال , یک شرکت صنعتی نیازمند درخواستی است که برای صدور مجوز تا تعیین کند آیا الزامات ایمنی برآورده می‌شوند یا خیر . زمانی که مجوز صادر شود , همان مرجع ( یا یک نهاد نمایندگی دیگر ) ممکن است در حین اجرای سیستم ایمنی آتش نشانی , زمانی که عملیات تایید نشده و یا زمانی که خطرات پیش‌بینی‌نشده ایجاد می‌شوند , ایمنی را بازرسی و پایش کنند .

از کجا باید جعبه صنعتی را خریداری نماییم؟

برای این که به این پرسش پاسخ دهیم ابتدا باید بدانیم تفاوت جعبه آتشنشانی صنعتی با سایر جعبه های آتش نشانی چیست.

تفاوت اصلی جعبه صنعتی با جعبه های خانگی در اندازه جعبه می باشد که اندازه ی ان بزرگتر می باشد و از مواد مقاوم تری ساخته شده است و به دلیل این که در مکان های پر تردد نصب می شود دارای استاندارهای ویژه تری نسبت به جعبه های خانگی می باشد.

معمولا به دلیل اینکه جعبه دارای ابعاد بزرگتری می باشند لوازم بیشتری را نیز در دورن خود جای می دهند و به همین علت  قیمت بالاتری نیز دارند.

آذر مهار تولید کننده جعبه های آتش نشانی با قیمت بسیار مناسب انواع با کیفیت را در اختیار مشتریان عزیز قرار میدهد.

چه الزامات اساسی در خصوص جعبه آتشنشانی صنعتی  وجود دارد؟

برای این که به این پرسش پاسخ دهیم که چه الزامات اساسی در خصوص جعبه ها  وجود دارد,ابتدا باید بدانسم که اصولا چرا جعبه آتشنشانی صنعتی   در ساختمان ها و مراکز مهم اداری ,صنعتی و درمانی و حکومتی نصب می شود؟همانطور که از پرسش بر می آید علت کنترل و مدیریت بحران در هنگام رخدادن وقایع غیر قابل پیش بینی و آتش سوزی می باشد و به همین علت الزماتی در خصوص نحوه ی نصب و مکان گزینی جعبه ها صنعتی  وجود دارد که سبب می شود جعبه های صنعتی  در مواقع اضطراری هم از آسیب در امان باشد و هم بتواند به بحران پایان دهد و هم دسترسی مطلوبی به تمام نقاط آسیب خیز داشته باشد و به نوعی می توان گفت که جعبه آتشنشانی صنعتی  در دسترس باشد.برای این منظور استاندارهای گوناگونی تعیین می شود که سبب حفظ موقعیت جعبه صنعتی  و مقاومت جعبه آتش نشانی صنعتی   می شود.

جمع بندی

در این مقاله پیرامون جعبه آتش نشانی صنعتی  بحث شد و دریافتیم که ایمنی جعبه  صنعتی  چقدر می باشد, کدهای   به چه ترتیبی است,از کجا باید جعبه آتش نشانی صنعتی  خریداری نماییم, چه الزامات اساسی در خصوص جعبه آتش نشانی صنعتی  وجود دارد و درنهایت دریافتیم که جعبه آتشنشانی صنعتی  جزو بدیهیات هر ساختمان و مجموعه است که افراد زیادی به آن وارد می شوند و برای رفع چالش های احتمالی هنگام رخ دادن سوانح آتش سوزی در این مراکز می توان از  جعبه آتشنشانی صنعتی  استفاده نمود

 

 

 

shishebarghi بازدید : 25 سه شنبه 14 آبان 1398 نظرات (0)

جعبه آتش نشانی استاندارد

یکی از پرسش هایی که هنگام خرید و استفاده از جعبه های آتش نشانی به ذهن هر فردی خطور می کند این است که جعبه آتشنشانی استاندارد چه نوع جعبه ای است؟

پرسش دیگر این است که سازمان بین المللی NFPA   در  خصوص استاندارد جعبه های آتش نشانی چه مواردی را مورد نظر دارد؟

با یک جعبه های استاندارد چقدر طول می کشد که یک آتش را خاموش نماید؟

در این مقاله قصد داریم ابتدا به مبحث جعبه استاندارد بپردازیم و اصولاٌ بفهمیم که چه نوع جعبه ی آتش نشانی استاندارد می باشد و چه نوع جعبه ی آتش نشانی غیر استاندارد می باشد و همینطور به استانداردهای بین المللی جعبه های آتش نشانی می پردازیم و زمان خاموش شده آتش را به یک جعبه آتشنشانی استاندارد برری می نماییم.

 

استانداردهای شاخص مربوط به نصب و راه اندازی جعبه های آتش نشانی که باید حتماً رعایت شود

 موارد فنی سیستم نصب

 اطفا حریق * نرخ تخلیه یک شلنگ آتش‌نشانی باید حداقل ۴۵ لیتر در دقیقه باشد .

فشار عملیاتی مناسب سیستم باید ( ± 10 ) ۲۲۰ کیلو پاسکال ( 2.2 بار ) باشد .

* هنگام نصب قرقره در مکان‌های خارجی ، لازم است که قرقره را در داخل جعبه قرار دهید .

طول شلنگ نباید از ۲۰ متر تجاوز کند .

تست  هیدرواستاتیک تمام تجهیزات ۱۲ بار بایست انجام شود .

هر شلنگ باید در یک مکان کاملا ً قابل‌دسترسی و قابل‌مشاهده نصب شود .

جعبه آتش نشانی استاندارد نباید در مناطق دارای عایق ( مانند راه پله های نا مقاوم در برابر آتش‌سوزی ) نصب شوند مگر اینکه توسط متخصص آتش‌نشانی برای نصب آن‌ها و با رعایت دستورالعمل ها انجام شود.

* جعبه آتش باید نشانه‌ای داشته باشد که نشان می‌دهد که این جعبه آتش باید حداقل ۱۵۰ میلی متر ارتفاع داشته باشد .

جعبه باید به گونه‌ای نصب شود که تمام شلنگ می‌تواند به راحتی از قرقره بیرون بیاید .

مناسب‌ترین ارتفاع برای نصب یک جعبه آتش ۱.۵ تا ۲.۴ متر است .

مناسب‌ترین ارتفاع برای سوار کردن شیر داخل جعبه ۰.۱ ± ۱ متر از کف  است .

* حداقل فاصله بین قرقره و تجهیزات داخل جعبه نباید کم‌تر از ۱۰ سانتیمتر باشد .

برای باز کردن درپوش جعبه و قرقره باید طوری باشد که در هنگام استفاده از قرقره ، قرقره را خراب نکند .

قرقره باید از طریق لولا از جعبه بیرون بیاید . “

چگونه جعبه آتش نشانی استاندارد را به درستی نصب کنید  

اگر جعبه‌ها در سنگ ساخته شده‌باشند ، یک چارچوب فرعی باید درون جعبه برای نصب جعبه نصب قرار داشته باشد . بعد از قرار دادن جعبه به دهانه باز، جعبه باید با پیچ به زیر کادر متصل شود .

اگر جعبه‌ها از لمینیت ساخته‌شده باشند ، جعبه باید بعد از اینکه بر روی دیوار با پیچ و مهره قرار داده شد ، به دیوار وصل شود .

* هنگام نصب جعبه ، اطمینان حاصل کنید که ورودی لوله به کادر دقیقا ً با لوله‌های آن تراز شود .

* جلوگیری از تجهیزات از جعبه هنگام انجام عملیات نصب قرقره مورد اهمیت می باشد .

* این جعبه‌ها را تا پیش از نصب بپوشانید تا وقتی که جعبه‌ها تکمیل شوند تا از آسیب به بدنه جعبه جلوگیری شود تا این که جعبه‌ها نصب شوند .

تست نهایی

موارد زیر باید به دقت بعد از نصب بررسی شوند .

* نشتی در تمام اتصالات نباید بیش از ۵ میلی‌لیتر در ۳ دقیقه باشد .

* شلنگ باید به راحتی از قرقره باز شود و نیروی مورد نیاز برای باز کردن شلنگ از قرقره نباید از ۱۰۰ نیوتن تجاوز کند .

نرخ تخلیه خروجی آن نباید کم‌تر از ۳۳ لیتر در ثانیه باشد .

* ورودی نازل و عملیات بستن باید به دقت کنترل شود .

تمام جعبه‌ها و تجهیزات داخل باید هر شش ماه یک‌بار تست شوند و طبق اسناد و مدارک مربوط به نگهداری تهیه‌شده توسط شرکت تولید گر آن در هر سال مورد آزمایش قرار گیرند .

نصب استاندارد جعبه آتش

جعبه آتش تا ۱.۱۰ متر بالاتر از کف ساختمان نصب خواهد شد و بر روی دیوار یا داخل دیوار نصب خواهد شد. جعبه آتش باید در مناطقی که برای همه قابل‌رویت هستند نصب شود . بهترین مکان‌ها برای نصب یک جعبه آتش نزدیک در ورودی و خروجی هستند . پشت دیوارها یا شکاف نصب نکنید تا زمانی که لازم باشد بتوانید به طور موثر از آن استفاده کنید . اساسا ً جعبه آتش در پله‌ها ، پیاده‌روها ، درههای ورودی ساختمان‌ها و راهروها و غیره نصب می شود.

هر جعبه آتش حداقل شعاع بیست متر از محیط اطراف خود را پوشش خواهد داد . حداکثر فاصله بین کپسول آتش‌نشانی نصب‌شده نباید از ۳۰ متر تجاوز کند .

لازم به ذکر است که لوله انتقال آب در سیستم مرطوب باید به شیر اصلی تامین آب شهری و فشار در بالاترین نقطه کم‌تر از ۲ اتمسفر باشد و قطر لوله رو به بالا نباید کم‌تر از ۲ اینچ باشد .

حداکثر فاصله برای نصب قرقره‌ها به صورت یک جعبه آتش ۳۰ متر است .

استانداردهای سازمان nfpa

NFPA بیش از ۳۰۰ مورد از کدها و استانداردهای اجماع نظر را منتشر کرده است که هدف از آن به حداقل رساندن احتمال و اثرات آتش‌سوزی و دیگر خطرات می‌باشد . طبق قوانین و استانداردهای NFPA بیش از ۲۵۰ کمیته فنی متشکل از حدود ۸۰۰۰داوطلب اتخاذ تصمیم در خصوص این استاندرادها را  در سراسر جهان  ارزیابی و مورد استفاده قرار می‌گیرند .

با یک جعبه آتش نشانی استاندارد چقدر طول می کشد که یک آتش را خاموش نماید؟

اگر از یک  جعبه آتش نشانی استاندارد در محل کار یا منطل خود برخوردار باشید مطمئن باشید در هنگام وقوع حوادث احتمال خیلی سریع (البته در صورتی که نحوه ی درست استفاده را فرا گرفته باشید)می توانید آتش را مهار نمایید و زمان مهار آتش به کمتر از چند دقیقه تا یک دقیقه ختم می شود.

 

آذر مهار بهترین تولید کننده جعبه های آتش نشانی با عرضه قیمت ها های مناسب و کیفیتی منحصر به فرد و برتر 

shishebarghi بازدید : 16 سه شنبه 14 آبان 1398 نظرات (0)

میز ایرهاکی

میز ایرهاکیاز جمله وسایلی است که برای اجرای ورزش یا بازی‌  ایرهاکی مورد استفاده قرار می‌گیرد در صورتی که میز ایر هاکی برای بازی وجود داشت و عملاً نمی‌توان بازی را اجرا کرد خرید میز ایر هاکی ممکن است با بودجه شما سازگاری نداشته باشد ه کنید که در بسیاری از مکان‌های عمومی پارک ها و شهر بازی‌ها نیز های اراکی برای اجرای ورزشی راکی موجود می‌باشند و می‌توانند با هزینه اندکی این بازی را در مکان‌ها اجرا کرد همچنین به دلیل اینکه شما قصد ندارید این میز را خریداری کنید مشکل جا را هم برای دیگر نخواهید داشت و این میزان می‌تواند برای شما مشکل آفرین در خرید و فروش میز ایرهاکیباشد معمولاً در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون به بازار عرضه شده‌اند.

چرا مردم میز ایرهاکی می‌خرند؟

 یکی از دلایل اصلی خرید و فروش میز ایرهاکیتداوم در تنوع گونه‌های مختلف آن و نوع جنس مختلف آن می‌باشد که با کیفیت گوناگونی بسته به نوع مصرف کننده به بازار عرضه می‌شود اما باید توجه داشت که با توجه به هزینه‌ها و همچنین نیاز به فضای که این نیز در منزل شما می‌تواند اشغال کند اما با توجه به جذابیت که این ورزش در نظر بسیاری از افراد هنوز هم به صورت افراد اقدام به خرید میز ایرهاکی می‌نماید و از مزایای فوق العاده آن در منزل به همراه خانواده خود یا دوستان خود استفاده می‌کنند با اطمینان می‌توان اشاره کرد که زمانی که شما قصد دارید که بازی ایرهاکی را انجام دهید و هنگامی که پشت میز ایرهاکی قرار می‌گیرید و شروع به یافتن راه حل‌ها و کاربرد مسئله‌های پیش آمده در بازی می‌کنید هم ذهنتان قوی‌تر می‌شود و هم اینکه از لحاظ جسمی و روانی شما افزایش می‌یابد.  خرید و فروش میز بیلیارد

 

 

چرا ایرهاکی را باید به بازی‌های پلتفرمیک ترجیح دهیم؟

 می‌توان به درستی اشاره کرد که هیچ فناوری حتی فناوری‌های جدید ارتباطی و اپلیکیشن های بازی یا بازی‌هایی که برای پلتفرم های خانگی نظیر پی سی یا لپ تاپ اجرا می‌شوند نمی‌توانند این تغییر اساسی را در شما ایجاد کند چراکه با این که این وسایل در مقیاس بسیار گسترده به شما عرضه شده‌اند و مشکل عملکرد آنها به گونه‌ای است که نمی‌تواند تمام نیازهای شما را اقناع کنند و نیازهای آنها بر اساس خواسته‌های مصرف کننده باشد اما بازی   ایرهاکی و  بیلیارد

که در پشت  میز ایرهاکیو میز بیلیاردانجام می‌شود با توجه به اینکه مخاطبین خاصی برای گروه سنی خاصی مورد هدف قرار می‌دهد می‌تواند به طور ملموسی برای شما لذت بخش باشد.

چرا این بازی جذاب است

 همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم بازی   ایرهاکی بازی دو نفره می‌باشد که می‌تواند بین دوستان یا بین خانواده انجام شود و همین طور که اشاره کردیم میز ایرهاکی نیست مهمترین بخش از تجهیزات این بازی می‌باشد این بازی را گروهی از کارکنان بیلیارد در دهه ۷۰ میلادی خلق کردند در این سال‌ها سفر از مهندسان این شرکت سعی کردن یک نوع بازی را بدون سطح اصطحکاک ایجاد نمایند. باید اشاره نمود که این طرح در طی یک مدت مسکوت بود و کسی به آن توجه زیادی نمی‌کرد تا آنکه بامیلو ابداع و خلق یک گونه خاص از ورزش هاکی روی یخ تمرکز کرده بود صفحه خیلی نازک و دو چوب هاکی کوچکتر و گل‌های شکاف دهنده که مجهز به تشخیص دهنده نوری از سوی مرکز بودند این بازی را مجدداً احیا کرد و سپس تصمیم گیری در این خصوص گرفته شد این بود که این بازی می‌تواند با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شود و هاکی روی میز به بازار عرضه شد و در اختیار عموم مردم در سراسر دنیا قرار گرفت همچنین باید یادآوری کرد که میز ایرهاکی پیش از طرح به را نزدیک نیز برای اهداف گوناگونی همچنین بازی‌های مختلف دیگری به ثبت رسیده بود و میز ایرهاکینیز مشمول این دوران نمی‌شود اما باید توجه ویژه‌ای به این بازدید و میز ایرهاکی صورت گیرد طرفداران عمده این بازی معتقدند که با توجه به اینکه محور توجه کودکان می‌باشند جوامع به صورت بیشتری حامی ابتکارات در این نوع بازی‌ها و به خصوص بازی ایر هاکی هستند آری از شهرهای مکان‌های بی‌نظیری در نواحی شهری که تحت الشعاع فضای خصوصی قرار گرفته‌اند مختص این ورزش ایجاد شده‌اند و مکان‌های تجمع اجتماعی مهمی به شمار می‌روند. وجه تمایز بازی ایر هاکی میز ایر هاکی که روی آن این بازی انجام می‌شود به مکانی است که درون بایست میز ایرهاکی قرار گرفته شود زمینی که میز ایرهاکیروی آن قرار گرفته می‌شود به میزان قابل توجهی کوچکتر از پارک‌های شهری و همینطور فضای عمومی بزرگتر که برای کودکان تعبیه شده است می‌باشد و اغلب به علت آنکه برای خدمات رسانی فضاهای مورد نیاز کودکان ساخته شده و پیش بینی شده است می‌تواند از چند متر تا ۱۰۰ متر و بیشتر نیز باشد البته این بسته به این است که یک میز را که یا چند روزی را که در کنار یکدیگر برای خدمات رسانی به کودکان و شهروندان مورد استفاده قرار گیرد این بازی برای بازی فعالان با مرکز توجه برای کودکان طراحی شده است همانطور که می دانید در گذشته زمین‌های بازی و مکان‌های بازی که خلق می‌شد اولویت اصلی‌شان چشم انداز و منظر پردازی برای کودکان بود و این امر در اولویت قرار داشت اما با گذشت زمان محوریت اصلی به سمت وسایل بازی کشیده شد که میز ایرهاکی نیست ثمره عبور از این دوران می‌باشد.   میز اسنوکر  

جمع بندی

با اینکه میز ایر هاکی بدیهیات برای اجرای بازی ایرهاکی می‌باشد اما در کل همان گونه که اشاره شد برای اینکه شما بتوانید بازی ایرهاکی را انجام دهید می توانید از ابزارهایی که در فضای بازی کودکان و روزهایی که در این فضاها تعبیه شده است استفاده کنید و لازم نیست حتماً میزهای بازی ایرهاکی را خریداری کنید اما اگر قصد خرید میز ایرهاکی را دارید توصیه می کنیم که میز ایرهاکی را برای ورزش ایران یکی از مراکز معتبر خرید و فروش خریداری نمایید و توجه نمایید که این میزها در دستگاه های گوناگون و کیفیت های گوناگون به بازار عرضه می شود همینطور به کشور سازنده و کیفیت قطعات خریداری می‌کنید توجه ویژه مبذول دارید چرا که میز ایرهاکی جزو ان دسته از کالاهایی می باشد که هنگامی که توسط شما خریداری شد به سختی می توانید آن رات بفروشید.فوتبال دستی

 

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 267
  • بازدید سال : 1,754
  • بازدید کلی : 9,257